N8 over jongerenmarketing

Amsterdamse jongeren de musea in

museumnacht

Op donderdag 2 oktober 2014 spraken Caroline Vos en Meredith Greer van N8 tijdens de inspiratiemiddag 'De geheimen van jongerenmarketing' over de verschillende projecten van N8 om jongeren naar musea in Amsterdam te krijgen.

Door de redactie

Fotografie

Matthijs Immink

N8 is een organisatie die het doel heeft om jonge Amsterdammers in de leeftijd van 18 tot 35 jaar aan musea in de stad te verbinden. De organisatie bestaat uit zes medewerkers met verschillende achtergronden. Ze zijn geen marketeers, maar gaan uit van hun eigen enthousiasme bij het bereiken van jongeren. Alle medewerkers zijn onder de 27 jaar en werken maximaal 3 jaar bij N8. Dit beleid wordt gehanteerd omdat N8 wil aansluiten bij de belevingswereld van jongeren.

N8 organiseert jaarlijks de Museumnacht in Amsterdam, maar doet daarnaast ook nog verschillende andere projecten. Zo organiseren ze Nachttour, een ‘mini-Museumnacht’ in één wijk. De musea in deze wijk maken de programmering voor deze avond en N8 ondersteunt ze hierbij. Ook hebben ze het symposium ‘Kunst & Vliegwerk’ georganiseerd, waar jongeren hun mening kunnen geven over musea en recente ontwikkelingen in de maatschappij.