Cultuurmarketing Awards - marketingprijs voor de cultuursector

Cultuurmarketing Awards

De Cultuurmarketing Awards zijn dé prijzen voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector.

De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De prijzen stimuleren en belonen creatieve, innovatieve en effectieve marketingcases waar marketeers van binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.

Cultuurmarketing Awards 2019

De uitreiking van afgelopen editie vond plaats op 27 juni 2019 in TivoliVredenburg. Er werden die dag vier prijzen uitgereikt: de Merk & Loyaliteit Award voor lange termijn merkstrategiecases, de Campagne Award voor effectieve, creatieve en innovatieve marketingcommunicatiecases, de Young Talent Award aan een marketingtalent onder de 30 jaar en de Publieksprijs voor de case die de meeste stemmen wist te vergaren onder het aanwezige publiek (300+ cultuurmarketingprofessionals).

Cultuurmarketing Awards
Aftermovie Cultuurmarketing Awards 2019 Bekijk video

Cultuurmarketing Awards 2017

De voorlaatste editie vond plaats op 15 juni 2017 in Het Huis Utrecht. Binnen de Branddoctors Merk & Experience Award was de jury op zoek naar merkcases waarbij het cultuurmerk aansluit op de tijd waarin wij leven en de klant centraal staat. Binnen de Centercom Campagne Award was de jury op zoek naar inspirerende en effectieve marketingcommunicatiecampagnes. Tot slot werd er een Publieksprijs uitgereikt.

Cultuurmarketing Awards 2017

Cultuurmarketing Awards 2015

De eerste editie van de Cultuurmarketing Awards vond plaats op 25 juni 2015 in Het Huis Utrecht. Op deze dag werd de Gouden Struis, de prijs voor de beste culturele marketingcase van het seizoen, en de Scriptieprijs uitgereikt.

Voor meer informatie over de Cultuurmarketing Awards neem contact op met Hilde Smetsers.