Cursus

Sterke merken bouwen

Sterke merken bouwen

In deze cursus krijg je handvatten om de merkpositionering van jouw culturele organisatie door te vertalen in marketingcommunicatie, en werk je aan jouw vaardigheden om collega’s actiever te betrekken bij brand building.

Startdatum

Maandag 9 november 2020

Tijden

13:00 - 16:30 uur

Locatie

Online via Zoom

Investering

Ledentarief: €750 (excl. BTW)
Regulier tarief: €925 (excl. BTW)

    Als marketeer zet je samen met collega’s de merkvisie om naar merkwaarden, de huisstijl en campagnes waarmee het merk geladen wordt. Maar hoe krijg je de hele organisatie hierin mee? En hoe zorg je ervoor dat het merk consequent uitgedragen wordt? In deze cursus ga je aan de slag met de merkimplementatie van jouw culturele organisatie. Onder leiding van docent Sinja Bloeme leer je hoe je de positionering van jouw culturele organisatie op succesvolle wijze kunt overbrengen op zowel medewerkers, het publiek als belangrijke stakeholders.

    Daarbij kijken we ook samen naar het belang van een duurzame merkstrategie in crisistijd. Sinja Bloeme: “Een sterk merk bouwen vereist consistentie. Het is daarom van belang hierin te blijven investeren. Dat is ook mogelijk met een kleiner budget. We worden gedwongen (extra) goed na te denken over onze toegevoegde waarde en zichtbaarheid. Dit is juist de tijd om niet alleen op promoties (prijs/salestargets) te gaan zitten, maar om een connectie met je doelgroep te maken.”

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • De basis op orde: de belangrijkste begrippen en theorieën
    • Wat maakt een sterk merk?
    • Internal branding en de rol van de marketeer: een merk bouwen doe je samen
    • Het structureel laden van het merk
    • De relatie tussen branding en communicatie: doorvertaling van merkwaarden in huisstijl & tone-of-voice
    • Brand touchpoints in de customer journey
    • Merkevaluatie: hoe je de cyclus gaande houdt

    In de cursus wordt theorie afgewisseld met interactieve discussie, praktische oefeningen en gastsprekers uit de (culturele) praktijk.

    Data

    De cursus bestaat uit 6 dagdelen, verdeeld over 3x een maandagmiddag en woensdagochtend in dezelfde week:

    • 9 november (13:00 – 16:30) en 11 november (9:00 – 12:30) 2020
    • 7 december (13:00 – 16:30) en 9 december (9:00 – 12:30) 2020
    • 25 januari (13:00 – 16:30) en 27 januari (9:00 – 12:30) 2021

    Prijzen

    Deze prijzen zijn exclusief BTW.

    Deze cursus is uitverkocht, plaats jezelf op de wachtlijst of mail naar [email protected].

    Doelgroep

    Deze cursus is geschikt voor senior marketingcommunicatiemedewerkers en -managers die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, over beslissingsbevoegdheid beschikken en het merk een grotere rol willen geven binnen de eigen organisatie.

    De cursus is bij uitstek geschikt als je recent een (her)positioneringstraject hebt afgerond of een langer bestaande merkpositionering nieuw leven wilt inblazen. Wanneer de visie op het merk ontbreekt (of geen draagvlak is voor de ontwikkeling van een merkvisie), raden wij deelname af.

    Docent en gastsprekers

    Sinja Bloeme is docent van deze cursus. Momenteel is Sinja werkzaam als Hoofd Merk & Marketing bij Vereniging Rembrandt en is ze actief binnen de Cultuurmarketing programmaraad.

    Eva Huisman is corporate marketeer bij TivoliVredenburg. Zij is gastspreker over het thema internal branding.

    Desmond Lissone is creative director van D&D. Hij is gastspreker over het thema ‘vertaling van merken in campagnes’.