Cursus
PR (ook wel earned media) is een specialisatie binnen het communicatievak. In de cultuursector behoort PR meestal tot één van de taken van de marketing- en/of communicatieafdeling. Door de coronacrisis zijn de beschikbare budgetten bij veel culturele organisaties onder grotere druk komen te staan, waardoor er vaker een beroep wordt gedaan op free publicity om zichtbaar te blijven.
De mogelijkheden van PR worden vaak nog onvoldoende benut, terwijl er in een contentrijke omgeving als cultuur veel boodschappen zijn die voor de media interessant (kunnen) zijn.
Tijdens deze cursus pakken we deze content aan vanuit het PESO-model (paid, earned, shared & owned media), waarbij de focus ligt op earned media. Hoe ontwikkel je een doordachte ‘lean en mean’ contentstrategie die aandacht genereert, maar niet veel tijd en geld kost?
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. Er zijn in totaal 4 bijeenkomsten:
In deze tijd is het waardevol om in contact te blijven en samen te komen op de verschillende manieren die mogelijk zijn. Mocht bij aanvang van of gedurende de cursus blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, wordt dat t.z.t. besproken met de deelnemers.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Deze cursus is geschikt voor medior marketing- en communicatiemedewerkers in de cultuursector die verantwoordelijk zijn voor de PR binnen de organisatie. Het is aanbevolen (enige) ervaring te hebben met PR, omdat kennisuitwisseling tussen de deelnemers een belangrijk component van de cursus is.
Nicole de Boer begon haar eigen PR bureau ‘Nicole communiceert’ in 2009 na een afwisselende en succesvolle carrière in de profit- en non-profitsector. Als één van de oprichters van PR&Co* is zij de afgelopen jaren verantwoordelijk voor de PR van Dutch Design Week en van citymarketingorganisatie Eindhoven365. Nicole heeft een berg ervaring en weet haar kennis over PR duidelijk en inspirerend uiteen te zetten.