Workshop
Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.
In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.
Deze praktische workshop heeft als doel om te leren hoe je jouw communicatie toegankelijk kan maken voor zoveel mogelijk mensen. Daarbij gaan we nadrukkelijk niet op specifieke doelgroepcommunicatie. Hamza Ouamari, docent van de workshop: “Wij moeten af van concepten zoals etnomarketing en de omslag maken naar inclusieve communicatie. Ik geloof niet in het benaderen van de doelgroep vanuit bijvoorbeeld enkel een etnische invalshoek. Alsof iemands etniciteit het enige is wat consumptiegedrag stuurt.”
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.
Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. De workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten:
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.
Hamza Ouamari is inclusive strateeg bij Untitled Workers Club en docent bij Thomas More-hogeschool in Mechelen (richting International Communication & Media en Media & Entertainment Business). Bij Untitled workers club werkt hij samen met merken die bereid zijn om een inclusieve mentaliteit aan te nemen en deze om te zetten in strategieën, acties en vooral resultaten.