Introductie Google Data Studio

workshop SEO voor culturele organisaties
Webinar
28 maart 2022 (9:30 - 12:00)

Na dit webinar ben je bekend met de basisfunctionaliteiten van Google Data Studio en weet je data op een overzichtelijke en overtuigende wijze te presenteren aan collega’s en andere stakeholders.

Startdatum: 28 maart 2022 (9:30 - 12:00)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 85
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 145

Bezoekersdata uit Google Analytics en andere databronnen kan je inzetten voor sturing en validatie van jouw marketingstrategie. Maar hoe geef je de inzichten die hieruit voortkomen op een heldere manier weer, zodat je collega’s en andere stakeholders mee kunt nemen in jouw verhaal?

In dit webinar krijg je van online marketingspecialist Jaap Schepers in 2,5 uur een introductie op de mogelijkheden van datapresentatie d.m.v. Google Data Studio. Het datavisualisatie- en rapportageprogramma waarin je informatie uit Google Analytics met andere databronnen zoals ticketing en social media kunt koppelen, is sinds 2017 gratis beschikbaar.

Inhoud

  • Storytelling met data: hoe je data kunt gebruiken voor bewijsvoering
  • De relatie tussen Google Analytics en Google Data Studio
  • Starten met het bouwen van dashboards binnen Google Data Studio
  • Voorbeeld: rapport online customer journey met bijbehorende metrics & dimensions

Aan bod komen vraagstukken en rapporten voor theaters, musea, producerende instellingen en andere culturele organisaties, waaronder een dashboard om de (online) customer journey weer te geven. Tijdens het webinar doe je interactief mee met video en audio.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

meld je aan

Doelgroep

Dit webinar is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, met basiskennis van Google Analytics. Het webinar is een introductie op Google Data Studio: de workshop wordt daarom afgeraden voor professionals die al goed bekend zijn met deze tool.

Docent

Het webinar wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketingbureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector.

Ervaringen van deelnemers

Muziekgebouw aan 't IJ
Vera van Duuren
Een fijne introductietraining die je op weg helpt en je meteen goede do's en don'ts meegeeft.
Het Nieuwe Instituut
Jessica Verboom
Jaap opende een wereld van mogelijkheden voor ons. Zeker het volgen waard!