Inzicht in impact - Cultuurmarketing

Inzicht in impact

Event
2 december (14:00-15:30)

Impact is vandaag de dag een vaak gebruikte term. Maar wat betekent het nu precies en wat niet?  

Startdatum: 2 december 2021 (14:00 - 15:30)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 25
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 45

Culturele organisaties hebben naast hun artistieke waarde ook positieve impact op de maatschappij. Het inzichtelijk maken van impact helpt om concreet te maken wat een culturele organisatie teweeg brengt. Als marketeer kan je – als schakel tussen artistiek product en publiek – een belangrijke rol spelen in het overbrengen van de waarde van jouw organisatie. Impactmeting geeft daarbij inzichten die verder gaan dan bezoekersaantallen en andere veelgebruikte marketingdata.

In deze online bijeenkomst krijg je allereerst een uitleg over de begrippen rondom impact, het meten ervan én de samenhang met de missie en identiteit van organisaties. Ook leer je over de Theory of Change methodologie en de relatie van impact met diversiteit en inclusie, ethiek en fondsenwerving. 

Daarna volgt een presentatie van een culturele organisatie over impactmeting in de praktijk. Er is ruimte in het programma om vragen in te brengen. 

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Meld je aan

Sprekers

Iris van Irsel - photocredit Masha Bakker

Iris van Irsel is een expert op het gebied van impact, diversiteit en internationale samenwerkingen. Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in de non-profitsector en een achtergrond in interculturele communicatie, culturele antropologie en internationale ontwikkeling. 

 

Jorien Waanders is zakelijk directeur van
het Bijlmer Parktheater. Ze heeft een achtergrond in culturele antropologie en bedrijfskunde. Het Bijlmer Parktheater bouwt aan een inclusief huis waar ruimte is voor het perspectief van de zwarte- en bi-culturele makers, programmeurs, talenten en culturele ondernemers.

Iris van den Akker werkt als zakelijk manager
bij het Prinses Christina Concours, is adviseur op het gebied van business development en bedrijfseconomische vraagstukken en vrijwilliger in het kostuumatelier bij Het Nationale Theater. Na 20 jaar in de bancaire sector te hebben gewerkt, heeft zij een gefundeerd zicht op financiële en niet-financiële impact.