NITE en SPOT Groningen

Krijg in één middag inzicht in de marketingkeuken van twee inspirerende organisaties in Groningen: NITE en SPOT Groningen. Ontdek hoe zij zich samen inzetten voor een inclusieve cultuursector.
In Groningen werken de culturele instellingen SPOT Groningen, NITE (Noord Nederlands Toneel + Club Guy & Roni), NNO (Noord Nederlands Orkest), De Wijk De Wereld en Forum Groningen samen om als Groningse cultuursector middenin de samenleving te staan.
Innovatie en het vergroten van relevantie staan voorop bij het ontwikkelen van een stadsbrede programmering die ruimte biedt voor nieuwe stemmen en perspectieven. Diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid zijn integraal onderdeel van dit proces.
Bo van Bommel (hoofd marketing & publiciteit bij NITE) en Renate Meijering (hoofd marketing, ticketing & service bij SPOT Groningen) vertellen in deze sessie over de (veranderende) rol van de marketeer in dit proces. Aan de hand van praktische voorbeelden rondom de productie Dear Winnie, de viering van Keti Koti en stadsprogrammering MENA (Middle East & North Africa) bespreken we vragen zoals: wat is er wezenlijk anders in je rol als marketeer? Wat heb je daarvoor nodig? Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep wíl participeren en co-creëren? En op welk niveau in de organisatie geef je de regie uit handen?
Bij deze dubbele editie van het Cultuurmarketing Keukengeheim krijg je een korte rondleiding in beide theaters en inzicht in de (marketing)keuken van zowel NITE als SPOT Groningen, waarbij Van Bommel en Meijering vertellen over wat deze werkwijze hen heeft gebracht en welke valkuilen je moet zien te vermijden.
Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn kleinschalige bijeenkomsten waarin vakgenoten inzicht geven in (een onderdeel van) hun marketingcommunicatiestrategie. Met nuttige tips en inzichten, maar ook over wat er nog beter kan.
Aanmelden
Er zijn maximaal 20 plekken beschikbaar, waarbij er 1 plek beschikbaar is per organisatie. De sessies worden niet opgenomen zodat er in alle openheid kan worden gesproken.
Toegang tot de Cultuurmarketing Keukengeheimen is een voordeel van het Het deelnametarief is €79,- exclusief BTW, inclusief twee korte rondleidingen en consumpties.
Doelgroep
Dit Keukengeheim is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector die graag meer willen leren over effectieve samenwerking, het vergroten van relevantie van cultuur in de samenleving en de rol van de marketeer hierin.
Sprekers
Bo van Bommel is sinds maart 2017 hoofd marketing en communicatie bij NITE (Club Guy & Roni en het Noord Nederlands Toneel). Daarvoor werkte ze ruim acht jaar als freelancer voor diverse culturele organisaties en kunstenaars.
Renate Meijering is sinds april 2017 hoofd marketing, ticketing & service bij SPOT Groningen, bestaande uit de Stadsschouwburg Groningen en De Oosterpoort. Daarnaast heeft ze als freelancer, als trainer en vanuit bureaus gewerkt voor diverse organisaties, binnen en buiten de culturele sector.