Intervisie
Marketeers spelen een cruciale rol in de organisatie wanneer het aankomt op het vertegenwoordigen van klanten en hun behoeftes. Toch wil de schoen nog wel eens wringen wanneer het aankomt op het zeggenschap en de invloed van de marketeer in culturele organisaties. Wil je verandering bewerkstelligen in jouw organisatie en steviger in je schoenen staan wanneer het aankomt op het vertegenwoordigen van bezoekers en potentieel publiek?
In deze intervisie ga je door middel van peer-to-peer feedback aan de slag met de klantgerichtheid van jouw organisatie en het (her)definiëren van jouw rol als marketeer.
Voorafgaand aan de eerste bijeenkomst breng je de organisatiestructuur en -cultuur van jouw organisatie in kaart. Je geeft daarbij jouw voornaamste uitdagingen op het gebied van klantgerichtheid aan en maakt voor jouw casus een plan van aanpak.
Onder leiding van Pieter de Rooij (expert in CRM, consumentengedrag en klantgericht ondernemen in de cultuursector) deel je de stappen binnen jouw plan van aanpak gedurende een half jaar met een vaste groep vakgenoten.
Deze werkwijze is geschikt voor professionals die behoefte hebben aan sparringpartners buiten de eigen organisatie. Door zowel feedback te geven als te ontvangen, houd je klantgerichtheid actief in gedachten. Ook zorgt reflectie op jouw casus en die van anderen ervoor dat je jouw plannen (en de uitvoering hiervan) gedurende het traject kunt optimaliseren.
In deze intervisie staan uitdagingen in de dagelijkse praktijk centraal. De inhoud is daarom sterk afhankelijk van de ervaringen en inbreng van de deelnemers. Binnen het centrale thema ‘Klantgerichte organisaties’ kan gedacht worden aan de onderwerpen:
De intervisie heeft een hybride vorm: de laatste bijeenkomst vindt op locatie plaats in Utrecht, de voorgaande bijeenkomsten zijn online via Zoom.
De intervisie bestaat uit 5 sessies, verdeeld over 6 maanden:
Voor deelname is een coronatoegangsbewijs verplicht. Mocht door de dan geldende coronamaatregelen samenkomen op locatie niet mogelijk zijn, vindt de intervisie online plaats.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Er is plek voor maximaal 8 deelnemers.
De intervisie is volgeboekt. Je kunt jezelf aanmelden voor de wachtlijst via onderstaande knop.
Deze intervisiegroep is geschikt voor senior marketingmedewerkers en -managers in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector die tijd willen investeren in het klantgerichter maken van de organisatie.
Pieter de Rooij is hogeschooldocent en onderzoeker bij Breda University of Applied Sciences op het gebied van CRM, consumentengedrag en (experience) marketing. Als auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’ en docent bij Cultuurmarketing, heeft hij een schat aan ervaring met het begeleiden van kunst- en cultuurinstellingen die stappen (willen) zetten op het gebied van klantgericht ondernemen.