Klantgerichte organisaties - Cultuurmarketing

Klantgerichte organisaties

Intervisie
traject van 6 maanden

Werk samen met vakgenoten aan het versterken van de klantgerichtheid van jouw culturele organisatie.

Startdatum: 12 januari 2022 (10:00 - 14:00)
Locatie: Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 375
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 495

Marketeers spelen een cruciale rol in de organisatie wanneer het aankomt op het vertegenwoordigen van klanten en hun behoeftes. Toch wil de schoen nog wel eens wringen wanneer het aankomt op het zeggenschap en de invloed van de marketeer in culturele organisaties. Wil je verandering bewerkstelligen in jouw organisatie en steviger in je schoenen staan wanneer het aankomt op het vertegenwoordigen van bezoekers en potentieel publiek?

In deze intervisie ga je door middel van peer-to-peer feedback aan de slag met de klantgerichtheid van jouw organisatie en het (her)definiëren van jouw rol als marketeer.

Actiegerichte intervisie

Voorafgaand aan de eerste bijeenkomst breng je de organisatiestructuur en -cultuur van jouw organisatie in kaart. Je geeft daarbij jouw voornaamste uitdagingen op het gebied van klantgerichtheid aan en maakt voor jouw casus een plan van aanpak.

Onder leiding van Pieter de Rooij (expert in CRM, consumentengedrag en klantgericht ondernemen in de cultuursector) deel je de stappen binnen jouw plan van aanpak gedurende een half jaar met een vaste groep vakgenoten.

Deze werkwijze is geschikt voor professionals die behoefte hebben aan sparringpartners buiten de eigen organisatie. Door zowel feedback te geven als te ontvangen, houd je klantgerichtheid actief in gedachten. Ook zorgt reflectie op jouw casus en die van anderen ervoor dat je jouw plannen (en de uitvoering hiervan) gedurende het traject kunt optimaliseren.

Inhoud

In deze intervisie staan uitdagingen in de dagelijkse praktijk centraal. De inhoud is daarom sterk afhankelijk van de ervaringen en inbreng van de deelnemers. Binnen het centrale thema ‘Klantgerichte organisaties’ kan gedacht worden aan de onderwerpen:

  • Wat is klantgerichtheid?
  • De rol van de marketeer
  • Organisatiestructuur en -cultuur
  • De waarde van klantkennis voor verschillende afdelingen
  • Verandermanagement

Data

De intervisie heeft een hybride vorm: de eerste en laatste bijeenkomst vinden fysiek plaats in Utrecht, de tussenliggende bijeenkomsten zijn online via Zoom. De intervisie bestaat uit 5 sessies, verdeeld over 6 maanden:

  • woensdag 12 januari 2022 (10:00 – 14:00 uur in Utrecht)
  • woensdag 2 februari 2022 (10:00 – 12:30 uur, online via Zoom)
  • woensdag 30 maart 2022 (10:00 – 12:30 uur, online via Zoom)
  • woensdag 25 mei 2022 (10:00 – 12:30 uur, online via Zoom)
  • woensdag 29 juni 2022 (10:00 – 14:00 uur in Utrecht)

Prijzen

  • €375 voor leden
  • €495 voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Er is plek voor maximaal 8 deelnemers.

Voor aanvang van de intervisie ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen, zodat we kunnen beoordelen of er sprake is van gemeenschappelijke uitdagingen. Daarom adviseren we je voor 15 december aan te melden.

meld je aan

Doelgroep

Deze intervisiegroep is geschikt voor senior marketingmedewerkers en -managers in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector die tijd willen investeren in het klantgerichter maken van de organisatie.

Intervisiebegeleider

Pieter de Rooij is hogeschooldocent en onderzoeker bij Breda University of Applied Sciences op het gebied van CRM, consumentengedrag en (experience) marketing. Als auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’ en docent bij Cultuurmarketing, heeft hij een schat aan ervaring met het begeleiden van kunst- en cultuurinstellingen die stappen (willen) zetten op het gebied van klantgericht ondernemen.