Basiskennis online marketing (op locatie)
Een gedegen online marketingstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatiebeleid van culturele organisaties. Daarbovenop is sinds de coronapandemie het draagvlak voor online marketingcommunicatie toegenomen. Bij veel instellingen is echter één persoon of een klein team verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten. Met de snelheid waarmee online marketing zich ontwikkelt, vereist een goede uitvoering van de online marketing veel kennis van een breed scala onderwerpen.
E-mailmarketing, social media en online adverteren zijn middelen die vrijwel iedere culturele organisatie inzet. Minstens zo belangrijk is het goed vindbaar zijn in de zoekmachines (SEO), een goed navigeerbare en converterende website en het analyseren van online resultaten met Google Analytics. De leergang online marketing bestaat uit zes praktische workshops rondom deze thema’s en een afsluitend webinar over trends en ontwikkelingen.
Gedurende vijf maanden word je door de beste experts in elk vakgebied bijgespijkerd over de basisvoorwaarden voor een effectieve online strategie, zodat jij het succes van jouw online marketinginspanningen kan vergroten. Na afloop kan je online marketing effectiever én strategischer uitvoeren en maak je resultaten beter inzichtelijk.
Programma
De leergang bestaat uit een bundel van zes workshops plus een webinar. De workshops vinden plaats in Utrecht van 10:00 tot 16:30 uur. Het webinar vindt online plaats via Zoom.
- (16 januari 2024)
- (27 februari 2024)
- (19 maart 2024)
- (16 april 2024)
- (14 mei 2024)
- (11 juni 2024)
- Trends en ontwikkelingen (op een nader te bepalen datum in juni 2024)
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten.
De studiebelasting is 43 uur aan lesuren en ca. een half uur voorbereiding per workshop.
Prijzen en aanmelden
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Woon je in NL? en krijg een deel van het deelnametarief vergoed.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 19 december 2022 aan te melden.
Doelgroep
De leergang richt zich op junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector en (mede)verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de online marketingactiviteiten. De leergang richt zich op de basiskennis van verschillende online marketingstrategieën.