Contentmarketing: van concept tot creatie

Cursus
3 trainingsdagen, start 12 maart

Benut de kracht van contentmarketing: in drie dagen tijd geef je jouw skills een boost met een vernieuwde, effectieve contentstrategie als resultaat.

Startdatum: 12 maart 2024 (10:00 - 16:30)
Locatie: ILFU (Achter de Dom 14, Utrecht)
Regulier tarief (excl. 21% btw)
€ 1349
Ledentarief (excl. 21% btw)
€ 999

Als marketeer in de cultuursector zie je de potentie van contentmarketing als geen ander. Binnen jouw organisatie zijn er voldoende verhalen om te delen, maar wat vertel je aan wie op welk moment? Deze training helpt je de sweet spot te vinden tussen wat jij als organisatie wilt vertellen en wat jouw publiek wil horen.

In de training leer je de belangrijkste sleutels tot een effectieve inzet van contentmarketing op de lange termijn. Je gaat daarbij direct aan de slag voor jouw eigen organisatie door strategisch denken te combineren met praktische oefeningen, waarbij we werken met innovatieve technieken zoals AI en handige tools verkennen zoals Canva, ChatGPT, LanguageTool en Google Trends.

Tijdens de cursus ontwikkel je nieuwe assets voor jouw contentstrategie. Door de focus op de verbetering van zowel jouw strategische als praktische vaardigheden, neem je blijvende resultaten mee en vergroot je het effect van contentmarketing voor jouw organisatie.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • De cruciale bouwstenen van een effectieve contentstrategie
  • Direct toepasbare trends en technieken in contentmarketing
  • Contentmarketing in relatie tot de online klantreis
  • De contentmarketing cyclus van A tot Z: bedenken, uitvoeren, verspreiden én meten
  • Hoe AI je kan helpen gedurende het hele creatieve proces van contentmarketing
  • De veranderende rol van de (content)marketeer: copywriter, designer en strateeg
  • Contentcreatie: tips, trucs & tools die jou helpen op het gebied van copywriting en grafische vormgeving

De cursus biedt een combinatie van theorie, praktische oefeningen, uitwisseling met vakgenoten en inspirerende casestudies binnen en buiten de cultuursector.

Praktische details

Data:
dinsdag 12 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
dinsdag 26 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
dinsdag 9 april 2024 (10:00 – 16:30 uur)

Locatie: ILFU in Utrecht

Studiebelasting: 19,5 lesuren en circa 6 tot 8 uur huiswerk

Investering:
1349 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
999 euro (excl. 21% btw) voor leden

Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.

Deze training is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan geven we je een seintje als er plek vrijkomt of wanneer wij de cursus opnieuw hebben gepland.

meld je aan voor de wachtlijst

Doelgroep

Deze training is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor content- en/of online marketing. Of je nu een nieuwkomer bent in contentmarketing of je bestaande vaardigheden wilt aanscherpen, deze training is je springplank naar een succesvolle contentmarketingstrategie.

Docent

Jessie de Booij is een enthousiaste digitale duizendpoot. Sinds 2013 helpt zij bedrijven met hun online zichtbaarheid in onder andere bioscoopexploitatie, retail en de veterinaire industrie. Met regelmaat geeft zij trainingen op het gebied van contentmarketing en andere thema’s binnen online marketing.

Ervaringen van deelnemers

Theater de Speeldoos
Judith Hoegen-Suik
Je komt even los van je dagelijkse werkzaamheden om met een helikopterview te kijken naar wat het belang van je organisatie is. Dat geeft inspiratie om weer nieuwe plannen te maken.
De Bastei
Emma van den Hoogen
Cultuurmarketing biedt een fijne omgeving waarbinnen je eindelijk eens kunt sparren met marketingcollega's van andere instellingen. Zeker voor medewerkers in kleine cultuurorganisaties is dat een hele verademing! Heel inspirerend!