CRM in de cultuursector (België) - Cultuurmarketing

CRM in de cultuursector (België)

Leergang CRM
Leergang
19 april 2021 (9:30 - 12:30)

Aan het einde van deze leergang ga je naar huis met een volwaardig CRM-plan dat zich richt op het versterken van de beleving van de bezoeker, het meenemen van de organisatie in betere klantgerichtheid en het vergroten van klantkennis.

Startdatum: 19 april 2021 (9:30 - 12:30)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 1150
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 1350

Deze leergang vindt online plaats, tenzij er bij aanvang van de leergang een versoepeling van coronamaatregelen van kracht is en fysiek samenkomen weer mogelijk is. 

Door meer over jouw bezoekers te weten te komen, kan je beter inspelen op hun wensen en behoeftes. Het verwerven van klantkennis en het verbeteren van klantrendement en -tevredenheid is een continue uitdaging voor marketingcommunicatieprofessionals in de cultuursector. Customer relationship management (CRM) biedt handvatten om de waarde van en voor jouw bezoekers te verhogen. Een gedegen CRM-strategie versterkt daarnaast culturele organisaties in (marketing)slagkracht, ondernemerschap en het genereren van meer eigen inkomsten.

Tijdens deze training ga je in 8 dagdelen aan de slag met het opzetten en/of verbeteren van de CRM-strategie van jouw organisatie. Gedurende de leergang CRM schrijft iedere deelnemer door middel van praktische opdrachten een CRM-plan waarmee de organisatie een structurele verbetering kan doormaken op het gebied van klanttevredenheid en -rendement. Deze leergang richt zich op cultuurprofessionals in België.

Inhoud

Tijdens de bijeenkomsten komen onder andere de volgende elementen aan bod:

  • ontwikkelingen van consumentengedrag in de culturele sector
  • bezoekmotieven
  • doelgroepen en klantsegmenten
  • data-analyse
  • differentiatie in communicatie en aanbod
  • customer journey
  • waardecreatie en klantbeleving
  • implementatie CRM en verandermanagement

De cursusdagen zijn opgebouwd rondom presentaties over de theorie en praktijk van CRM en anderzijds workshops waarin de deelnemers plenair en in kleinere groepen opdrachten bespreken die samen het CRM-plan zullen vormen. Onderlinge kennisuitwisseling is een cruciaal component van de leergang: door de sectorbrede aanpak en ruimte voor discussie en uitwisseling kunnen deelnemers veel van elkaar leren.

Data

De leergang bestaat uit 8 dagdelen, verdeeld over 4x een maandag- en woensdagochtend in dezelfde week:

  • 19 & 21 april 2021 (9:30 – 12:30)
  • 14 & 16 juni 2021 (9:30 – 12:30)
  • 13 & 15 september 2021 (9:30 – 12:30)
  • 22 & 24 november 2021 (9:30 – 12:30)

Houd naast deze dagdelen rekening met een tijdsinvestering van circa 2-4 uur per week om tussen de bijeenkomsten aan de opdrachten te werken.

Wanneer de leergang fysiek kan plaatsvinden, zal dit op elke maandag (gehele dag) van bovenstaande data zijn in Brussel. De woensdagochtend komt dan te vervallen.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.

meld je aan

Doelgroep

De leergang richt zich op medior en senior marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de Vlaamse culturele sector en zich bezighouden met klantsegmentatie, CRM en/of data analyse. Het is aanbevolen om voldoende draagvlak en bevoegdheid te hebben binnen de organisatie om bestaande klantprocessen aan te passen.

Docent

Dr. Pieter de Rooij is hogeschooldocent en onderzoeker bij Breda University of Applied Sciences. Hij doet onderzoek naar (experience) marketing en consumentengedrag in de cultuursector en is mede-auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’. Met groot succes geeft hij al sinds 2015 deze leergang CRM voor Cultuurmarketing.