CRM in de cultuursector - Cultuurmarketing

CRM in de cultuursector

Leergang CRM
Leergang
18 januari 2021 (10:00 - 16:30)

Aan het einde van deze leergang ga je naar huis met een volwaardig CRM-plan dat zich richt op het versterken van de beleving van de bezoeker, het meenemen van de organisatie in betere klantgerichtheid en het vergroten van klantkennis.

Datum: 18 januari 2021 (10:00 - 16:30)
Locatie: Breda (nader te bepalen)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 1150
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 1350

Door meer over jouw bezoekers te weten te komen, kan je beter inspelen op hun wensen en behoeftes. Het verwerven van klantkennis en het verbeteren van klantrendement en -tevredenheid is een continue uitdaging voor marketingcommunicatieprofessionals in de cultuursector. Customer relationship management (CRM) biedt handvatten om de waarde van en voor jouw bezoekers te verhogen. Tijdens deze vierdaagse training ga je aan de slag met het opzetten en/of verbeteren van de CRM-strategie van jouw organisatie.

Een gedegen CRM-strategie versterkt culturele organisaties in (marketing)slagkracht, ondernemerschap en het genereren van meer eigen inkomsten. Gedurende de leergang CRM schrijft iedere deelnemer door middel van praktische opdrachten een CRM-plan waarmee de organisatie een structurele verbetering kan doormaken op het gebied van klanttevredenheid en -rendement.

Inhoud

Tijdens de bijeenkomsten komen onder andere de volgende elementen aan bod:

  • ontwikkelingen van consumentengedrag in de culturele sector
  • bezoekmotieven
  • doelgroepen en klantsegmenten
  • data-analyse
  • differentiatie in communicatie en aanbod
  • customer journey
  • waardecreatie en klantbeleving
  • implementatie CRM en verandermanagement

De cursusdagen zijn opgebouwd rondom presentaties over de theorie en praktijk van CRM en anderzijds workshops waarin de deelnemers plenair en in kleinere groepen opdrachten bespreken die samen het CRM-plan zullen vormen. Onderlinge kennisuitwisseling is een cruciaal component van de leergang: door de sectorbrede aanpak en ruimte voor discussie en uitwisseling kunnen deelnemers veel van elkaar leren.

Data

Maandag 18 januari, 8 maart, 19 april en 14 juni 2021 van 10:00 – 16:30 uur.

Houd naast deze dagen rekening met een tijdsinvestering van circa 4 uur per week om tussen de bijeenkomsten aan de opdrachten te werken.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.

meld je aan

Doelgroep

De leergang richt zich op medior en senior marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector en zich bezighouden met klantsegmentatie, CRM en/of data analyse. Het is aanbevolen om voldoende draagvlak en bevoegdheid te hebben binnen de organisatie om bestaande klantprocessen aan te passen.

Referenties

Jorien Bax-Hutten, Maas theater & dans:
De leergang was zeer inspirerend en waardevol. Door een goede mix van theorie, praktijkvoorbeelden en sparringsessies ga je concreet bezig met het nadenken over je eigen organisatie en het ontwikkelen van een plan om veranderingen op het gebied van klantgerichtheid in de organisatie door te voeren.

Docent

Dr. Pieter de Rooij is hogeschooldocent en onderzoeker bij Breda University of Applied Sciences. Hij doet onderzoek naar (experience) marketing en consumentengedrag in de cultuursector en is mede-auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’. Met groot succes geeft hij al sinds 2015 deze leergang CRM voor Cultuurmarketing.