Workshop
Je hebt de basisvaardigheden van social media marketing in de vingers. Maar hoe blijf je jezelf uitdagingen om verbeteringen aan te brengen?
Tijdens de workshop leer je meer over de ‘Plan Do Check Act’ cyclus, waarbij we de focus leggen op de ‘Plan’, ‘Check’ en ‘Act’ fases. Hoe zorg je ervoor dat de inzet van social media in lijn staat met jouw marketingdoelstellingen? Voor welke kanalen kies je, en welke niet? En welke metrics zijn belangrijk om jouw doelstellingen te kunnen toetsen? Na afloop van de workshop kan je opgedane inzichten omzetten naar passende vervolgacties.
In de workshop werk je zowel individueel als samen met vakgenoten aan praktijkcases. Daarbij behandelen we verschillende vraagstukken, waaronder:
Door verschillende opdrachten gedurende de dag oefen je met de toepassing van zowel jouw eigen als nieuw opgedane kennis naar de praktijk.
Voorafgaand aan de workshop inventariseren we welke social kanalen het meeste worden ingezet onder de deelnemers, zodat de gekozen opdrachten relevant zijn. Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen vraagstukken.
Deze workshop vindt plaats op 20 juni 2023 (10:00 – 16:30) in Utrecht. Het is niet mogelijk de training online te volgen.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Woon je in NL? en krijg het volledige deelnametarief vergoed.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 16 april 2023 aan te melden.
De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers en social media managers met minimaal twee jaar werkervaring, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend met de werking van diverse social media kanalen en je voor jouw organisatie een plan van aanpak hebt voor de inzet van social media.
Heb je dat nog niet en wil je eerst de basis in de vingers krijgen? Volg dan de basisworkshop (online of ). Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, het Cultuurmarketing team je graag.
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en heeft jarenlange ervaring in de museumwereld met het beheren van social media kanalen met miljoenen volgers. Ze is toegepast psycholoog en specialiseert zich in het verhogen van engagement online vanuit haar kennis over en inzicht in menselijk gedrag.
De training is op maat qua niveau en volgen nauw de trends en ontwikkelingen in de sector.
Leuke workshop om praktisch aan de slag te gaan met je eigen kanalen! Ook fijn om te sparren met mensen uit je eigen vakgebied.
Fijne training om je nog verder te verdiepen in social media.