Cursus
Wil je losraken van de waan van de dag en heb je de ambitie om strategischer te werk te gaan? In deze training neem je de tijd om marketingcommunicatie-uitdagingen in jouw organisatie te signaleren, door te vertalen naar een marketingcommunicatieplan en jouw professionele ontwikkeling te vergroten.
De training is ontwikkeld vanuit uitdagingen in de culturele praktijk. Allereerst wordt stilgestaan bij de organisatie als entiteit, waarna de positie van marketing en jouw beïnvloedingsvermogen binnen de organisatie besproken wordt. Vervolgens werk je aan de hand van 14 stappen – die worden behandeld aan de hand van praktijkopdrachten, bespreking van cases, theorie en uitwisseling met elkaar – toe naar een beknopt marketingcommunicatieplan.
Vooraf en tussentijds zijn er huiswerkopdrachten die circa 2 uur per les in beslag nemen. Er is binnen de training veel ruimte om uit te wisselen met elkaar en om eigen vraagstukken in te brengen.
In de cursus worden de 14 stappen voor het schrijven van een marketingcommunicatieplan doorlopen. De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:
Deze cursus is geschikt voor junior en medior marketeers en marketingcommunicatieprofessionals die tussen de 0 en 5 jaar werkzaam zijn bij culturele instellingen en hun kennis en vaardigheden willen vergroten om strategischer te werk te gaan.
In totaal zijn er 3 bijeenkomsten:
Omdat onderlinge uitwisseling met andere deelnemers een belangrijk onderdeel is van deze cursus vindt deze op locatie plaats in Theater Kikker te Utrecht. Voor deelname aan deze cursus is een coronatoegangsbewijs verplicht. Mocht fysiek samenkomen niet mogelijk zijn, wordt de training online gegeven. De eerste cursusdag wordt in dat geval gesplitst in twee ochtenden: dinsdag 14 december van 09:30 – 13:00 en donderdag 16 december van 09:30 – 13:00.
De prijzen zijn exclusief BTW.
Deze workshop is helaas volgeboekt. voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
Demelzha Blinker is een gedreven marketing(communicatie) specialist met ruim 16 jaar on- en offline ervaring in marketing. Ze initieert, adviseert, enthousiasmeert en realiseert zowel op strategisch niveau als in de uitvoering en werkt(e) voor o.a. Nationale Opera & Ballet, Black Achievement Month, Bijlmer Parktheater, Korzo en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Martin van Engel is gastdocent bij deze cursus. Als programmamanager bij Van Gogh verbindt houdt hij zich bezig met het verhogen van cultuurparticipatie onder Amsterdamse jongvolwassenen met een niet-westerse migratieachtergrond.
Ik heb goede handvatten gekregen om mijn marketingstrategie op verschillende punten opnieuw onder de loep te nemen en te versterken.
Na deze training ben ik onmiddellijk gemotiveerd om aan de slag te gaan met mijn marketingplan, zonder obstakels op de weg.