"Segmentatie op motivatie verrijkt de wens van de bezoeker."

Klantsegmentatie op bezoekmotieven

Afbeelding Sfeerfoto Chassé theater
21 apr 2021

Marketeers zijn vaak op zoek naar de juiste segmentatiestrategie om de communicatie effectief vorm te geven. Bezoekmotieven lijken theoretisch een mooi uitgangspunt om echt klantgericht te segmenteren. Maar hoe pak je dat nu aan?

Door Pieter de Rooij & Stefan Zwartbol

Pieter de Rooij is docent-onderzoeker bij de Academy for Leisure & Events, gelieerd aan de Breda University of Applied Sciences. Stefan Zwartbol is CRM en e-mailmarketeer bij Chassé Theater.
Fotografie

Wannes Cré

In dit artikel beschrijven we hoe je aan de hand van bezoekmotieven klantsegmentatie kunt toepassen op de website en e-mailmarketing. Eerst gaan we in op vormen van segmentatie en op de diversiteit van bezoekmotieven. Ter illustratie beschrijven wij vervolgens hoe het Chassé Theater in Breda segmentatie aan de hand van bezoekmotieven in de praktijk heeft gebracht en welke uitdagingen zij op dit moment op dat gebied hebben.