Stage online redactie

Heb jij passie voor kunst en cultuur en zoek je een stage waarbij je ervaring opdoet met online redactie? Dan zoeken wij jou!

Cultuurmarketing is een community van 1250 marketingcommunicatie professionals die werkzaam zijn bij de grootste en kleinste culturele organisaties in Nederland en België. Zij vinden elkaar in hun gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen in aanraking te brengen met kunst, cultuur en erfgoed. Cultuurmarketing publiceert wekelijks meerdere artikelen zoals interviews en blogs.

Dit is wat wij bieden

In 5 maanden doe je ervaring op met alle aspecten van online redactie. Je leert hoe je van idee tot artikel komt, krijgt diepgaand inzicht in de uitdagingen van de culturele sector en breidt je je kennis over marketingcommunicatie uit. Je krijgt eigen verantwoordelijk en ruimte om je te ontwikkelen op de vlakken die jij belangrijk vindt. Je werkt samen met een klein en toegankelijk team in de leukste creatieve broedplaats van de Pijp. Een aantal dagen thuiswerken per week is mogelijk.

De werkzaamheden

  • Deelnemen aan redactievergaderingen
  • Het doen van research naar onderwerpen
  • Het schrijven van artikelen zoals interviews, praktijkverhalen en verslagen
  • Eindredactie van blogs en artikelen
  • Klaarzetten en publicatie van artikelen in het CMS (WordPress)
  • Meedenken over nieuwe artikelen

Dit is onze ideale kandidaat

Als schrijven jouw passie is en je een relevante HBO of universitaire opleiding volgt, zien wij een match. Kennis van marketingcommunicatie en/of de cultuursector is een pré, maar geen must. Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage.

Dit vond onze oud-stagiaire Marloes (23 jaar, master communicatie- en informatiewetenschap bij de Vrije Universiteit Amsterdam) van de stage : “Mijn keuze voor de stage bij Cultuurmarketing hing samen met het feit dat ik schrijven wilde combineren met mijn interesse voor de culturele sector. Ik heb veel verschillende soorten teksten kunnen schrijven en mocht snel zelfstandig aan de slag met interviews en praktijkcases. Zo leerde ik de cultuursector beter kennen en heb ik beter leren schrijven. De fijne werkomgeving bij Cultuurmarketing biedt ruimte om al je ideeën aan te dragen.

Praktisch

Periode: september 2022 – januari 2023
Aantal dagen: minimaal 24, maximaal 36 uur per week (in overleg)
Niveau: HBO/WO
Vergoeding: 300 euro bruto per maand (fulltime)

Reageren

Meer informatie kan je opvragen via 020 – 2614727 (vraag naar Hilde Smetsers).
Wil je solliciteren? Stuur dan zo snel mogelijk een korte motivatie en CV naar: [email protected].