Intervisie
Marketeers spelen een cruciale rol in de organisatie wanneer het aankomt op het vertegenwoordigen van klanten en hun behoeftes. Toch wil de schoen nog wel eens wringen wanneer het aankomt op het zeggenschap en de invloed van de marketeer in culturele organisaties. Wil je verandering bewerkstelligen in jouw organisatie en steviger in je schoenen staan wanneer het aankomt op het vertegenwoordigen van bezoekers en potentieel publiek?
In deze intervisie ga je door middel van peer-to-peer feedback aan de slag met de klantgerichtheid van jouw organisatie en het (her)definiëren van jouw rol als marketeer.
Voorafgaand aan de eerste bijeenkomst breng je de organisatiestructuur en -cultuur van jouw organisatie in kaart. Je geeft daarbij jouw voornaamste uitdagingen op het gebied van klantgerichtheid aan en maakt voor jouw casus een plan van aanpak.
Onder leiding van Pieter de Rooij (expert in CRM, consumentengedrag en klantgericht ondernemen in de cultuursector) deel je de stappen binnen jouw plan van aanpak gedurende een zeven maanden met een kleine, vaste groep vakgenoten die bezig zijn met dezelfde thematiek.
Deze werkwijze is geschikt voor professionals die behoefte hebben aan sparringpartners buiten de eigen organisatie. Door zowel feedback te geven als te ontvangen, houd je klantgerichtheid actief in gedachten. Ook zorgt reflectie op jouw casus en die van anderen ervoor dat je jouw plannen (en de uitvoering hiervan) gedurende het traject kunt optimaliseren.
In deze intervisie staan uitdagingen in de dagelijkse praktijk centraal. De inhoud is daarom sterk afhankelijk van de ervaringen en inbreng van de deelnemers. Binnen het centrale thema ‘Klantgerichte organisaties’ kan gedacht worden aan de onderwerpen:
De intervisie heeft een hybride vorm: de eerste en laatste bijeenkomst vinden op locatie plaats in Utrecht bij ILFU/Het Literatuurhuis (Achter de Dom 14), de tussenliggende bijeenkomsten zijn online via Zoom.
De intervisie bestaat uit 5 sessies, verdeeld over 7 maanden:
Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er is plek voor maximaal 10 deelnemers.
Voor aanvang van deze intervisie ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.
Deze intervisiegroep is geschikt voor senior marketingmedewerkers en -managers in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector die tijd willen investeren in het klantgerichter maken van de organisatie.
Pieter de Rooij is hogeschooldocent en onderzoeker bij Breda University of Applied Sciences op het gebied van CRM, consumentengedrag en (experience) marketing. Als auteur van het boek ‘Get Connected: CRM in de podiumkunsten’ en docent bij Cultuurmarketing, heeft hij een schat aan ervaring met het begeleiden van kunst- en cultuurinstellingen die stappen (willen) zetten op het gebied van klantgericht ondernemen.
Een aanrader voor iedereen die wil werken aan een klantgerichte organisatie!
In korte tijd ontzettend veel geleerd van bevlogen collega's uit de sector die voor mij compleet nieuw was.
Als klantregisseur kan je zelf verandering regisseren, maar je hoeft het niet alleen te doen.