De nieuwe website van het Antwerp Symphony Orchestra integreert, personaliseert en verbetert klassieke muziekervaringen voor diverse doelgroepen.
E-mailmarketing is dé manier om persoonlijke berichten te delen, je publiek te betrekken, en betekenisvolle relaties op te bouwen. Ontdek praktische tips voor effectieve copywriting in culturele communicatie.
In een datagestuurde wereld is het stellen van de juiste vragen essentieel voor succesvol onderzoek in de culturele sector. Ontdek in zes stappen hoe je dit doet met Question Storming.
Ontdek hoe AI-tools cultuurmarketing transformeren: van creatieve assistenten tot productiviteitstools en privacyvriendelijke alternatieven. Maak weloverwogen keuzes en ethische overwegingen voor jouw behoeften.
Ondanks alle inspanningen bereiken we sommige publieksgroepen niet of te weinig. Hoe doe je onderzoek naar potentiële publieksgroepen met beperkte capaciteit en budget?
Verslag van het Cultuurmarketing event over inclusieve marketing en communicatie.
Door het periodieke karakter van het filmfestival heeft IDFA één keer per jaar momentum om de aandacht van de klant naar zich toe te trekken. Lees hier hoe zij hun contactstrategie inrichten.
Op 20 maart 2023 kwam het World Happiness Report van de Verenigde Naties uit. Nederland is met een 5e plaats één van de gelukkigste landen ter wereld en we geven ons leven gemiddeld een 7,4. Tegelijkertijd lijkt de onvrede van veel Nederlanders groot. Wat kunnen we daarmee als marketeers?
Ze domineren het nieuws en schrijven er misschien wel aan mee: op AI gebaseerde chatbots, zoals ChatGPT en Bard. Terwijl de marketingbranche nog debatteert over de voor- en nadelen van het gebruik van deze chatbots, heeft de klantcontactbranche er al uitgebreide ervaring mee opgedaan.