Word wijzer - Cultuurmarketing

Word wijzer

Dit is Mila Stolk
Rebranding? Inclusief leiderschap? Influencer marketing? Jouw interesses bepalen het programma. 
Bekijk agenda

Binnenkort

Hier word je scherper van. En daarna... opgefrist weer aan de slag!
Inspiratiemiddag donateurswerving
1 Oct
Inspiratiemiddag
Donateurswerving in crisistijd
Sterke merken bouwen
5 Oct
Cursus
Sterke merken bouwen
Webinar e-commerce
6 Oct
Webinar
Doelen & e-commerce in Google Analytics

Zoek binnen thema’s

RPhO bereikt nieuw publiek

De campagne ´Kennen wij elkaar al´ leverde het Rotterdams Philharmonisch Okrest een nominatie op voor de Cultuurmarketing Awards 2019.

Podcasts culturele organisaties
exclusief

Hoe zet je een culturele podcast op?

Het opzetten van een culturele podcast vergt een strategie waarbij er o.a. rekening moet worden gehouden met de luisteraar, kwaliteit en de zichtbaarheid.

Nieuwe site, de highlights

Cultuurmarketing heeft een nieuwe website. De drie pijlers kennis, inspiratie en netwerk zijn samengebracht in een uitgesproken en eigentijds ontwerp. Lees er hier meer over.

Publiek is bezorgd, maar doneert weinig

De Nederlandse bevolking maakt zich zorgen over de cultuursector. Om de sector financiële steun te bieden, start het Cultuurfonds met donateurswerving.

Voorverkoop in de cultuursector

Inmiddels kunnen we de balans opmaken van een aantal maanden crisis, en zijn we aanbeland in ‘het nieuwe normaal’. Theaters, concertzalen en bioscopen zijn weer open, maar de wereld ziet er totaal anders uit dan voorheen.

Concertbezoek in 1,5 meterconcertzaal

Uit publieksonderzoek van Het Concertgebouw en TivoliVredenburg blijkt dat 96% van de bezoekers van de eerste concerten na de heropening aangeeft zich veilig te voelen dankzij de doorgevoerde maatregelen.

11 culturele scripties

Een overzicht van afstudeeronderzoeken die interessant zijn voor cultuurprofessionals.

Nieuwe doelgroepsegmentatie voor cultuur

Marktonderzoeksbureau Motivaction publiceert vijf vrijetijdsprofielen.

Strippenkaart is toekomstbestendig

Traditionele voorverkoop is door corona bij veel theaters opgeschort. Sara Oomen stelt voor hoe je toch een impuls kunt geven aan je omzet.