Platform ACCT initieert i.s.m. Cultuurmarketing een ketentafel om richtlijn tarieven voor marketing en communicatiewerkzaamheden te ontwikkelen.
Culturele instellingen denken vaak nog te weinig vanuit de beleving van de klant. Toch is dit van groot belang. Een goede waardepropositie helpt hierbij.
Interview met Kristl Strubbe, directeur van Museum Hof van Busleyden
Nieuwe technieken in de muziekindustrie moeten bijdragen aan de komst van nieuw publiek
Werkenden en werkzoekenden kunnen een STAP-budget van maximaal €1000 per jaar aanvragen bij de Nederlandse overheid voor scholing en ontwikkeling.
Tips voor het opzetten van een succesvolle campagne aan de hand van deelnemende cases aan de Cultuurmarketing Awards.
Impact en beleving zijn belangrijke begrippen in de cultuursector. Hoe meet je de beleving en impact van theater? En is er een verband aan te duiden tussen beide begrippen?
Artificiële intelligentie is voor de cultuursector nog relatief onbekend terrein. Toch biedt het voor marketeers kansen op het gebied van efficiënter werken, automatisering en personalisatie.
Als culturele organisatie heb je impact op de maatschappij. Hoe krijg je inzicht in die impact en wat is het belang van zo'n impactmeting?