Word wijzer - Cultuurmarketing

Word wijzer

Dit is Mila Stolk
Rebranding? Inclusief leiderschap? Influencer marketing? Jouw interesses bepalen het programma. 
Bekijk agenda

Binnenkort

Hier word je scherper van. En daarna... opgefrist weer aan de slag!
Webinar digitale toegankelijkheid
7 Feb
Webinar
Digitale toegankelijkheid
De toekomst van de livestream
8 Mar
Cursus
Aan de slag met contentmarketing
Propositieontwikkeling
24 Mar
Cursus
Nieuwe waardeproposities ontwikkelen

Zoek binnen thema’s

Kind met mondkapje kijkt naar een vitrine in een museum.
exclusief

7 inzichten over publiek in (en na) coronatijd

Hoe speel je het beste in op de veranderende behoeftes van post-covid cultuurpubliek? De Audience Agency (UK) deed onderzoek en deelde 7 inzichten die je kunt omzetten tot praktische handelingen.

Cultuurmarketing Onderzoek 2021

In dit artikel vind je de belangrijkste resultaten van het Cultuurmarketing onderzoek 2021, een jaarlijks onderzoek naar het cultuurmarketing vakgebied.

Hoe ver zijn we met datagedreven marketing?

Eind 2021 bracht DDMA de status is van het datagedreven marketingvakgebied in kaart a.d.h.v. input van 140 Nederlandse organisaties. Lees hier de resultaten.

Nieuwe doelgroepen bereiken?

In dit artikel lees je tips en adviezen over het bereiken van een nieuwe doelgroep door te werken aan propositie-ontwikkeling.

Top 10 meest gelezen artikelen van 2021

De redactie zette de meest gelezen artikelen van Cultuurmarketing in 2021 voor je op een rijtje.

Persoon achter diens laptop, met potlood in diens mond. Kijkt nieuwsgierig naar het scherm.

Top 5 must reads van 2021

Welke artikelen van 2021 moet je echt gelezen hebben? De redactie zette ze voor je op een rijtje. 

Volle theaterzaal

De route naar CRM succes

Marketeers Edo Feenstra en Sander van Rooijen over een persoonlijke benadering van bezoekers bij Zwolse theaters.

Taskforce Publieksdata op het verkeerde spoor?

Als een collectief systeem het uitgangspunt is, bereikt de Taskforce Publieksdata dan het doel om publieksbereik in de culturele sector te optimaliseren? Anna Elffers en Sara Oomen uiten hun twijfel.

Een hand houdt een telefoon op met daarop informatie verkregen via de QR-code op het eiland.

Verhaal halen in museum De Tiid

In het nieuwe museum De Tiid is Friesland wordt een extra dimensie aan het bezoek gegeven dankzij de mobiele journeys, ontwikkeld door MIC.