Videoplatforms zoals TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts domineren de wereldwijde mediaconsumptie. Voor culturele organisaties liggen er kansen om korte video’s (ook wel short form video’s genoemd) in te zetten om meer betrokkenheid te creëren.
Op initiatief van Cultuurmarketing en Platform ACCT werken 12 zzp’ers en opdrachtgevers samen aan het opstellen van richtlijntarieven voor freelance marketing- en communicatieopdrachten. Inmiddels zijn de definitieve fair pay-tarieven vastgesteld.
Data zijn een krachtig hulpmiddel in de culturele sector. Door data te vertalen naar dashboards kan je waardevolle inzichten krijgen en beslissingen effectiever onderbouwen.
Cultuurmarketing lanceert Werken voor Cultuur: het nieuwe, missiegedreven vacatureplatform voor de culturele sector.
In zijn nieuwe boek Met de stroming mee beschrijft Patrick van Thiel vijf merkstromingen die houvast bieden bij het bouwen van sterke merken en stevige reputaties. Deze stromingen zijn niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor de culturele sector.
Met een opwarmende planeet groeit het bewustzijn over duurzaamheid, ook binnen de cultuursector. Nieuwe duurzame fysieke en digitale opties bieden marketing- en communicatieprofessionals meer mogelijkheden om hun werk milieuvriendelijk te maken.
Ontdek hoe theaterfestival de Parade door technologische vooruitgang efficiënter werkt, meer klantinzicht heeft en gerichte campagnes voert, wat resulteert in meer ticketverkoop.
Ben je een marketing- en communicatieprofessional en nieuw op TikTok? Het maken van succesvolle content lijkt misschien een uitdaging, maar met deze handige tips en voorbeelden uit de cultuursector genereer je gegarandeerd views.
Hoe trek je de aandacht van potentiële bezoekers en overtuig je hen van jouw aanbod? Josselin Bouter en Mascha Selhorst vertelden meer over marketingpsychologie en Cialdini's overtuigingsprincipes.