Leer en groei

In een snel veranderend vakgebied is professionele ontwikkeling essentieel. Met de artikelen, events en trainingen van Cultuurmarketing heb je alles in huis om cultuur relevant te maken voor een breed publiek.  
Bekijk agenda

Uitgelichte events en trainingen

Houd jezelf up-to-date, vergroot je kennis en laat je professionele vaardigheden groeien
13 jan
Sterke merken bouwen
5 sessies | in Utrecht en online
Laatste plekken
workshop SEO voor culturele organisaties
14 jan
Boost je zichtbaarheid met SEO & AI
2 sessies | online
Laatste plekken
6 feb
Contentmarketing: van concept tot creatie
3 sessies | in Utrecht
Aanmelden

Alle artikelen

Exclusief voor leden

6 tips voor een succesvolle inzet van short-form video

Videoplatforms zoals TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts domineren de wereldwijde mediaconsumptie. Voor culturele organisaties liggen er kansen om korte video’s (ook wel short form video’s genoemd) in te zetten om meer betrokkenheid te creëren.  

Update ketentafel: fair pay zzp-tarieven gereed

Op initiatief van Cultuurmarketing en Platform ACCT werken 12 zzp’ers en opdrachtgevers samen aan het opstellen van richtlijntarieven voor freelance marketing- en communicatieopdrachten. Inmiddels zijn de definitieve fair pay-tarieven vastgesteld.

Exclusief voor leden

Maak data begrijpelijk met overtuigende dashboards

Data zijn een krachtig hulpmiddel in de culturele sector. Door data te vertalen naar dashboards kan je waardevolle inzichten krijgen en beslissingen effectiever onderbouwen.

Cultuurmarketing lanceert Werken voor Cultuur

Cultuurmarketing lanceert Werken voor Cultuur: het nieuwe, missiegedreven vacatureplatform voor de culturele sector.

Fotocredit: Jason Goodman (Unsplash)

Gratis whitepaper over merkstromingen in de cultuursector

In zijn nieuwe boek Met de stroming mee beschrijft Patrick van Thiel vijf merkstromingen die houvast bieden bij het bouwen van sterke merken en stevige reputaties. Deze stromingen zijn niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor de culturele sector. 

Exclusief voor leden

4 stappen naar duurzaamheid in cultuurmarketing

Met een opwarmende planeet groeit het bewustzijn over duurzaamheid, ook binnen de cultuursector. Nieuwe duurzame fysieke en digitale opties bieden marketing- en communicatieprofessionals meer mogelijkheden om hun werk milieuvriendelijk te maken.

Datagedreven werken: van weerstand naar succes

Ontdek hoe theaterfestival de Parade door technologische vooruitgang efficiënter werkt, meer klantinzicht heeft en gerichte campagnes voert, wat resulteert in meer ticketverkoop.

Exclusief voor leden

TikTok voor cultuur: 6 tips om aan de slag te gaan

Ben je een marketing- en communicatieprofessional en nieuw op TikTok? Het maken van succesvolle content lijkt misschien een uitdaging, maar met deze handige tips en voorbeelden uit de cultuursector genereer je gegarandeerd views. 

Exclusief voor leden

De geheimen van marketingpsychologie

Hoe trek je de aandacht van potentiële bezoekers en overtuig je hen van jouw aanbod? Josselin Bouter en Mascha Selhorst vertelden meer over marketingpsychologie en Cialdini's overtuigingsprincipes.