Onderzoeksrapport: artistieke versus zakelijke prestaties bij het International Film Festival Rotterdam

25 jun 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. Jodie de Groot schreef haar scriptie over de verhouding tussen de artistieke en zakelijke prestatie bij het IFFR.

Door redactie

Scriptieprijs-finalist 1 - Jodie de GrootJodie studeerde bedrijfskunde en filosofie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Binnen haar studie werd weinig tot geen aandacht besteed aan de cultuursector. Toen Jodie zich meer verdiepte in de sector bleken er juist hele grote kansen te liggen.

Dit kwam met name tot uiting in haar masterscriptie, waarin zij de relatie tussen de artistieke en zakelijke prestatie bij International Film Festival Rotterdam onderzocht. De rol van marketing komt daarbij in het bijzonder aan bod. Niet alleen Jodie was blij met de resultaten van haar onderzoek, ook opdrachtgever IFFR besloot Jodie een baan aan te bieden. Sinds april vorig jaar is Jodie medeverantwoordelijk voor de marketing & communicatie van IFFR.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksrapport: Do Cultural organizations need to dumb down in order to scale up? – A Case Study at International Film Festival Rotterdam