Beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases.

Jury Cultuurmarketing Awards 2017

cultuurmarketing awards

Op 15 juni 2017 vindt de tweede editie van de Cultuurmarketing Awards plaats. Op deze dag worden de Awards voor de beste marketingcases in de cultuursector uitgereikt. 

Door redactie

Fotografie

Cultuurmarketing awards 2017

 De juryleden hebben door hun jarenlange ervaring bij diverse organisaties, bureau’s of als freelancer alle kennis en expertise in huis om de winnaars van de Cultuurmarketing Awards 2017 te bekronen. Dit jaar kunnen culturele instellingen cases indienen in twee categorieën: de Centercom Campagne Award en de Branddoctors Merk & Experience Award. Dat betekent ook twee vakkundige jury’s o.l.v. overkoepelend juryvoorzitter Stephan Fellinger. Grote gemene deler van alle juryleden is een groot hart voor de kunst- en cultuursector.

”We zijn als jury op zoek naar de pareltjes die ons inspireren. Cases die laten zien hoe we marketing kunnen gebruiken om de schijnwerpers te zetten op al het bijzondere dat de culturele sector voortbrengt,” aldus overkoepelend juryvoorzitter Stephan Fellinger.

Met trots stellen we de juryleden voor:

Jury van de Branddoctors Merk & Experience Award

Juryvoorzitter van deze categorie is Stephan Fellinger, sinds 1995 specialist op het gebied van internet, communicatie en mentaliteitsveranderingen. Fellinger behoort tot de best gewaardeerde sprekers en inspirators binnen de mediabranche. Hij was de eerste “Online Mediaman van het jaar” en kreeg een Coq d’Honneur uitgereikt van de Bond van Adverteerders, het Genootschap van Reclame en de Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus. Bij Editie.nl is hij regelmatig te gast als deskundige op het gebied van internet en consumentengedrag. Naast zijn advieswerk is Fellinger directeur en oprichter van Blogo Media, de Zaak van Vertrouwen en bestuursvoorzitter en oprichter van Stichting SpinAwards. Jury Cultuurmarketing Awards 2017
Dr. Daan Muntinga is universitair docent marketingcommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam en strateeg bij reclamebureau Mensch. Hij studeerde communicatiewetenschap (cum laude, 2008) en promoveerde in 2013 aan de UvA op een proefschrift over online branding, getiteld Catching COBRAs. Als specialistisch generalist brengt hij graag meer theorie in de praktijk en meer praktijk in de theorie. Hij publiceert regelmatig over merken en reclame, onder andere voor SWOCC. Daan Muntinga
Daan Remarque is Chief Strategy Officer bij één van de grootste communicatiebureaus ter wereld: Ogilvy & Mather Amsterdam. Daarvoor heeft hij vijf jaar als ‘Head of Strategy’ gewerkt bij TBWA en had hij zijn eigen innovatiebureau. Hij studeerde psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Remarque heeft een brede visie op het versterken van merken en als psycholoog weet hij als geen ander het essentiële inzicht eruit te pikken om de creatieve strategie en campagne op te baseren. Tenslotte is hij groot liefhebber van muziek, beeldende kunst, architectuur en soms ook toneel en cabaret. Jury Cultuurmarketing Awards 2017
Hilde Smetsers is initiatiefnemer en sinds 2014 managing director van Cultuurmarketing. Daarvoor was zij 6 jaar mede-eigenaar van het communicatiebureau We Cross en werkte zij voor vele culturele opdrachtgevers. Smetsers heeft een achtergrond in crossmedia en online marketing. Haar vrije tijd vult zij met zoveel mogelijk cultuur: exposities, film, festival, muziek en toneel. Jury Cultuurmarketing Awards 2017
Sonja Stalfoort is eigenaar van PuurKlant en richt zich dagelijks op het écht onderscheidend maken van organisaties. Vanuit haar passie; het unieke van een organisatie combineren met het puur helpen van klanten, begeleidt Stalfoort haar klanten in het realiseren van een onderscheidende positie in de markt. Stalfoort is bij Beeckestijn Business School kerndocent van de opleiding Customer Centric, Strategie en Leiderschap. Jury Cultuurmarketing Awards 2017
Bianca van Zwol is strateeg bij Branddoctors, strategisch marketing adviesbureau. Zij is gespecialiseerd in merkpositioneringen, customer journey’s, conceptontwikkeling en trends. Marketing in de leisure- en cultuursector is een van haar specialiteiten. Van Zwol heeft 15+ jaar werkervaring aan zowel bureauzijde (MarketResponse, Branddoctors), als aan klantzijde (Sara Lee, Friesland Foods). Van Zwol zet de interne visie en dromen van een organisatie in relatie tot de mogelijkheden vanuit de klant bezien. Op het snijvlak van interne visie en externe mogelijkheden zit de relevantie voor een organisatie, of het nu een nieuwe merkpositionering gaat of om een nieuwe propositie. Jury Cultuurmarketing Awards 2017

Jury van de Centercom Campagne Award

Jury Cultuurmarketing Awards 2017 Juryvoorzitter van deze categorie is Anita Mooiweer, Marketing- en New Business Manager bij Sanoma/SBS. Ze heeft in haar carrière in de mediabranche met diverse teams nieuwe concepten ontwikkeld, waaronder Flow en Duckworld. Op dit moment is ze verantwoordelijk voor de new business-strategie van het grootste crossmediale parenting-merk van Nederland: Ouders van Nu. Daarbij is Mooiweer verslaafd aan theater en muziek. Als vrijwilliger is ze verantwoordelijk voor de programmering van het onlangs geopende kleine theater Koningsduyn. Daarnaast is zij ook al jaren inhoudelijk betrokken bij TEDx-conferenties in Nederland, waaronder TEDxAmsterdam en sinds vorig jaar ook als hoofd programmering van TEDxHaarlem.
Jury Cultuurmarketing Awards 2017 Peter Joziasse is Ambassadeur voor het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO), een vereniging voor het delen van kennis en ervaring op het gebied van klantgericht ondernemen en CRM. Daarnaast is hij adviseur voor Platform de Nieuwe Winkelstraat, met speciale aandacht voor “cultureel winkelen”.

 

Jury Cultuurmarketing Awards 2017 Patricia Liplijn is project- en communicatiemedewerker bij Cultuurmarketing en enthousiast cultuurliefhebber met een brede oriëntatie. Ze heeft een academische achtergrond in Theater-, film- en televisiewetenschap (BA) en Kunst, Cultuur en Erfgoed (MA).

 

Jury Cultuurmarketing Awards 2017 Scato van Opstall is oprichter van The Karma Brothers. In de afgelopen jaren was hij verantwoordelijk voor parkcontent en communicatie van het vernieuwde Madurodam, medeverantwoordelijk voor strategie en campagne voor de Nederlandse Bachvereniging en het All Of Bach platform. Ook was hij 7 jaar lang voorzitter van Jumpstart Jr., een stichting die kostbare barokke strijkinstrumenten uitleent aan internationale talenten. Hij schrijft columns voor Adformatie en was 4 jaar columnist bij de Volkskrant. Co-auteur en fotograaf van Keet Smakelijk boeken en als scenarist schreef hij een aantal single plays en afleveringen voor TV-series.
joost-schrage Joost Schrage is na zijn studie Nederlands en Theaterwetenschap gaan werken bij een bureau voor kunstsponsoring. Via adviesbureaus als Deloitte en Berenschot is hij daarna aan het werk gegaan als strateeg in de reclame. Nu is hij eigenaar van De Zaak van Vertrouwen, netwerk voor communicatie, reputatie en innovatie in de veranderende wereld. Hij is fervent liefhebber van opera, toneel en film.
Jury Cultuurmarketing Awards 2017 Filine Verhagen, marketing specialist bij Rituals, stond tot een aantal jaar geleden bij Boijmans Van Beuningen nog beter bekend als Filino, dat is mis gegaan bij de inschrijving als kleine spruit. Toen al geboeid door kunst en cultuur en dat is ze gebleven. Overdag waant ze zich in Oosterse rituelen en wijsheden, nieuwe product lanceringen en werkt aan grote campagnes bij Rituals. In haar vrije tijd gaat ze een lange ‘must-see lijst’ te lijf. Al het moois wat er te zien, horen, doen of mee te maken is; het is niet bij te houden.

De Cultuurmarketing Awards zijn niet mogelijk zonder een bijdrage van onze sponsoren en partners. Onze dank is groot voor Branddoctors, Centercom en Smart Connections, zonder wie deze editie niet gerealiseerd kan worden.

 

Partners Cultuurmarketing Awards 2017