De beste culturele marketingcase van 2015

De innovatie ledenwervingscampagne van We Are Public

We Are Public is nog geen 2 jaar oud, maar nu al niet meer weg te denken uit de hoofdstad. Hoe is dit platform begonnen in 2014? Lees hier hoe ze de Gouden Struis voor beste culturele marketingcase van 2015 wonnen. 

Door de redactie

Fotografie

Mikhail Nilov (Pexels)

Initiatiefnemers Leon Caren en Bas Morsch legden tijdens de Cultuurmarketing Awards, waar zij hun prijs in ontvangst mochten nemen, uit waarom zij zijn gestart met We Are Public, hoe de ledenwerfcampagne is opgezet en wat de resultaten van de campagne waren. Caren en Morsch stelden vast dat cultuuraanbieders steeds afhankelijker worden van kaartverkoop, doordat er minder overheidsgeld beschikbaar was voor kunst en cultuur in de afgelopen jaren. De wens om zoveel mogelijk kaarten te verkopen leidt doorgaans niet tot vernieuwende en avontuurlijke programmering, aldus de initiatiefnemers van We Are Public.