Culturele e-mailmarketing in 2014: nieuwsbrieven steeds meer geopend

6 feb 2015

Als een van de grootste e-mailmarketing providers in de culturele sector heeft EM-Cultuur ieder jaar goed zicht op de verzend­-, open-­ en klikcijfersstatistieken van culturele e-mailcampagnes. Net als vorig jaar presenteert EM-Cultuur zijn bevindingen over 2014 in een infographic.

Door redactie

Fotografie

: EM-Cultuur

 

De cijfers zijn gebaseerd op ongeveer 4.000 culturele e-­mailcampagnes die in 2014 verzonden zijn met de e-mailapplicatie Mailinglijst. Meer dan 15 miljoen mailtjes zijn verstuurd, waarvan 35% is geopend. Dat is een lichte stijging ten opzichte van het openingspercentage van vorig jaar. Van de personen die de mails hebben geopend, heeft 15% doorgeklikt.

Betreffende het ‘opentijdstip’ kan geconcludeerd worden dat mailings meestal binnen 8 uur gelezen worden, met een piek tussen 16.00 en 17.00 uur. De populairste dag om te mailen is donderdag. Lees alle resultaten van het onderzoek in onderstaande infographic.

Infographic culturele e-mailmarketing 2014

Infographic E-mailmarketing-2014