Jongeren bereiken en verbinden aan je merk. Dit blijkt vaak een hele opgave. Want wat spreekt jongeren aan? En waarom blijkt het ene wel succesvol en het andere juist niet? Jongeren van tegenwoordig worden ook wel Millennials of Generatie Y genoemd. Deze groep gaat gepaard met een aantal specifieke kenmerken die meegenomen moeten worden in je marketingstrategie.
Er zijn ongeveer 4,4 miljoen Millennials in Nederland. Deze jongeren zijn geboren na 1982 en kunnen niet zonder het internet. Deze jongeren zijn opgegroeid met de komst van Google. Web 2.0 heeft ervoor gezorgd dat we leven in 24/7 informatiemaatschappij. Multitasken is de tweede natuur van de Millennials. Ze zijn gewend aan snelle communicatie en communiceren het liefste via sms, whatsapp of sociale netwerken. Deze doelgroep is de kerndoelgroep van .
VICE werd opgericht in 1994 in Montréal, Canada. VICE is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd mediamerk met 35 wereldwijde kantoren, 1.500 medewerkers en 4.000 content makers. VICE produceert premium digitale video en distribueert deze via verschillende platformen voor 18-30 jarigen. VICE is omni media: meerdere kanalen worden ingezet om hun doelgroep te bereiken. Zo maken ze gebruik van online platformen, mobiel, televisie, print, evenementen en film.
Voor VICE is het erg belangrijk om op kenmerken van Millennials in te spelen, ook wel passion points genoemd. Je moet begrijpen wat ze bezig houdt en hier op inspelen. Zo vindt VICE het bijvoorbeeld belangrijk om belevenissen aan de content toe te voegen. Dit wordt onder andere gedaan door jaarlijks meerdere evenementen te organiseren.
Daarnaast heeft VICE meerdere online platformen die inspelen op verschillende interesses. Zo is er bijvoorbeeld Noisey voor muziekliefhebbers, Motherboard voor alles over technologie en i-D voor de modefanaten.
Video neemt een steeds grotere rol in van VICE. Video en mobiel laten het internet ongeëvenaard snel groeien. Volgens de Cisco Study 2014 zal in 2017 69% van de online traffic video zijn.