3 succesvolle partnerships in de culturele sector

29 okt 2014

Veel succesvolle cases van culturele organisaties hebben als overeenkomst dat er samengewerkt wordt met een divers scala aan partners. Tijdens de inspiratiemiddag op 7 april 2015 presenteren sprekers van de Bosch Grand Tour en Rotterdam Festivals hun strategie voor succesvolle samenwerkingen. Als voorbereiding laat Cultuurmarketing in dit artikel drie succesvolle partnerships zien.

Door Nikki van Stipdonk

Fotografie

Sander Baks, Kroepoekfabriek, Flickr, Flickr 

Wanneer het gaat over partnerships, dan denk je waarschijnlijk al gauw aan bijvoorbeeld sponsor- en fondsenwerving. Maar partnerships kunnen zich ook richten op de marketingstrategie of op de inhoud. In dit artikel bespreken we drie partnerships met verschillende invullingen.

Eurosonic Noorderslag: scoren met Europese mediapartners

Eurosonic Noorderslag (ESNS) is in 1986 begonnen als een ludieke wedstrijd tussen Belgische en Nederlandse bands, maar in de loop der jaren heeft het festival zich ontwikkeld tot één van de belangrijkste muziekplatformen in Europa waar talentvolle acts de kans krijgen om zich in Groningen te bewijzen aan een publiek van muziekprofs en muziekliefhebbers.