Online adverteren met Facebook en Instagram (online)

Workshop
16 mei 2023 (9:30 - 13:00)

In deze workshop word je bijgespijkerd over de mogelijkheden van Facebook adverteren en kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren.

Startdatum: 16 mei 2023 (9:30 - 13:00)
Locatie: online via Zoom
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 275
Ledentarief (excl. BTW)
€ 375

Met adverteren via social media genereer je binnen korte tijd een nieuw en/of groot bereik, bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor jouw culturele organisatie, een concert, voorstelling of expositie.

Er is een breed palet aan online kanalen waarop je verschillende soorten advertenties kunt inzetten. In deze workshop gaan we nader in op het adverteren via Facebook en Instagram. Advertentiecampagnes zijn op dit platform relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.

Na afloop van deze interactieve workshop ken je de verschillende mogelijkheden van adverteren via de Meta Business omgeving en ben je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast kan je van begin tot eind een campagne opzetten voor jouw eigen culturele organisatie.

Inhoud

In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Inzicht in doelgroepen
  • Facebook en Instagram vs. andere online advertentiekanalen
  • Het verschil tussen adverteren en boosten/promoten
  • Hoe werkt Facebook Advertentiebeheer?
  • De structuur en het opzetten van een campagne
  • Verschillende advertentievormen op Facebook en Instagram
  • Effectieve advertentieteksten
  • Optimalisatie door het analyseren van resultaten en introductie tot A/B testen
  • Facebook Pixel

Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op 4 & 5 april 2023 organiseert Cultuurmarketing een workshop social media marketing, waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.

Data

De workshop vindt online plaats via Zoom dinsdag 16 en woensdag 17 mei 2023 van 09:30 tot 13:00 uur.

De studiebelasting is 7 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.

Prijzen en aanmelden

De prijzen zijn exclusief BTW.

Woon je in NL? Vraag voor deze training STAP-budget aan en krijg het volledige deelnametarief vergoed.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 18 april 2023 aan te melden.

meld je aan

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren via social media. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Docent

Lisa Kippers combineert haar specialisatie in online marketing met haar passie voor het groener en mooier maken van deze wereld. Onder de naam This is Gesty helpt ze duurzame organisaties en social enterprises met het verbeteren van hun online zichtbaarheid via Google Ads en Social Ads.

Uit de community

Theater De Schalm
Bente Aalbers
Fijn om op deze manier kennis te krijgen over online adverteren. Energieke sfeer met tijd voor interactie zorgt voor een fijne werkomgeving.
Musis en Stadstheater Arnhem
Skip van der Aalst
Zeer interessante en leerzame training! Veel te weten gekomen over effectief adverteren via Facebook en Instagram.
deBuren
Mathieu Buyse
Lisa kon alles helder uitleggen. Er was voldoende ruimte voor vraag en antwoord.