Workshop

Benut de kansen van social media

Start met een helder plan en leer op welke social kanalen je wat communiceert, voor wie, met welk doel en met welke content.

Startdatum

Dinsdag 19 november 2024

Tijden

09:30 - 13:00 uur

Locatie

Online

Investering

Regulier tarief: €569 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €329 (excl. 21% btw)

    Social media marketing is veel meer dan een bijzaak – het is een vak apart. Met de snelle veranderingen op platforms als Instagram en TikTok, en de overvloed aan content, is het een uitdaging om jouw publiek organisch te bereiken. Hoe blijf je als organisatie authentiek en effectief in het online verhaal dat jij deelt met jouw publiek?

    In deze workshop duik je in het huidige sociale medialandschap, inclusief de nieuwste technieken en trends, en werk je stap voor stap aan jouw eigen social media strategie. We halen inspiratie uit organisaties in het culturele veld, groot en klein, en kijken naar data voorbij de traditionele statistieken.

    De focus ligt op het begrijpen en benutten van de kansen die sociale media bieden binnen de doelstellingen van jouw organisatie: wie is mijn doelgroep, waar vind ik hen, welke content formats zijn relevant en hoe vergroot ik de zichtbaarheid voor zowel bestaand als nieuw online publiek?

    Na deze workshop

    • Begrijp je waarom Instagram, LinkedIn en TikTok dé plek zijn om in gesprek te gaan met jouw (nieuwe) publiek.
    • Kan je jouw social media succes analyseren voorbij likes, shares en views.
    • Ben je geïnspireerd om de kracht van social search, video en user-generated content te benutten voor jouw online verhaal.
    • Vertrek je met concrete tips en ideeën om je social media content direct te verbeteren.
    • Ben je klaar om jouw eigen social media strategie uit te werken en toe te passen. 

    Programma

    De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw social media strategie. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan o.a. aan bod:

    • Het social media landschap anno 2024
    • Doelen en doelgroep: theorie en cijfers achter social media
    • De kracht van sociale kanalen
    • Trends & AI in social media
    • Social monitoring & community engagement
    • De stappen van een social strategie bouwen

    Huiswerk: ca. een uur huiswerk en 45 minuten leesmateriaal over social media strategie, dat je voorafgaand aan de eerste workshop ontvangt.

    Voor wie?

    De workshop is ideaal voor marketeers en communicatieprofessionals uit de Nederlandse of Vlaamse cultuursector die een sterkere basis willen leggen voor hun social media strategie. De workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis voor jouw eigen social media kanalen.

    Docent

    Berber Hoekstra

    Berber is eigenaresse van Bureau Berber en heeft meer dan 15 jaar ervaring als social media strateeg. Ze heeft gewerkt voor diverse merken, zoals overheidsinstanties en goede doelen. Naast haar werk als strateeg, is ze docent communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier inspireert ze studenten om door onderzoek en creatief denken tot effectieve social media strategieën te komen.

    Lees meer

    Data & locatie

    • dinsdag 19 november 2024 (9:30 – 13:00 uur)
    • donderdag 21 november 2024 (9:30 – 13:00 uur)

    Deze workshop wordt online gegeven via Zoom, de sessies worden opgenomen.

    Pakketvoordeel

    Geïnspireerd om werk te maken van je online marketingmix? Met onze leergang online marketing verdiep je je in alle belangrijke thema’s in slechts vijf maanden, tegen een gereduceerde prijs, nog bovenop eventuele ledenvoordeel.

    Ook ideaal voor teams: je kan het als organisatie aanschaffen, zodat meerdere medewerkers kunnen deelnemen aan de workshops die aansluiten bij hun functie.

    Prijzen & aanmelden

    € 569 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 329 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €240 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Veelgestelde vragen

    Hoe bereid ik me voor op de training?

    Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden. 

    Ontvang ik een bewijs van deelname van de training?

    Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.

    Krijg ik na de training toegang tot extra materialen?

    Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.

    Zijn de sessies live of kan ik ze later terugkijken?

    De sessies van online trainingen worden live gegeven door onze docenten via Zoom. Tijdens deze sessies is er veel interactie en ruimte om vragen te stellen.  Online workshops worden ook opgenomen, zodat je de stof op een later moment kan terugkijken. De opnamen ontvang je na afloop van de training.

    Is de training toegankelijk voor mensen met een beperking?

    Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]

    Wat als ik onverwacht niet kan deelnemen?

    Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.

    Is dit programma ook als incompany training mogelijk?

    Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.

    Ervaringen bij Cultuurmarketing

    Kunstbende
    Janneke Moerel
    Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
    Het Nationale Theater
    Martijn Westerop
    Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
    Portret Ronnie Kroes
    ZZP
    Ronnie Kroes
    Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.