Social media marketing is veel meer dan een bijzaak – het is een vak apart. Met de snelle veranderingen op platforms als Instagram en TikTok, en de overvloed aan content, is het een uitdaging om jouw publiek organisch te bereiken. Hoe blijf je als organisatie authentiek en effectief in het online verhaal dat jij deelt met jouw publiek?
In deze workshop duik je in het huidige sociale medialandschap, inclusief de nieuwste technieken en trends, en werk je stap voor stap aan jouw eigen social media strategie. We halen inspiratie uit organisaties in het culturele veld, groot en klein, en kijken naar data voorbij de traditionele statistieken.
De focus ligt op het begrijpen en benutten van de kansen die sociale media bieden binnen de doelstellingen van jouw organisatie: wie is mijn doelgroep, waar vind ik hen, welke content formats zijn relevant en hoe vergroot ik de zichtbaarheid voor zowel bestaand als nieuw online publiek?
✓ Begrijp je waarom Instagram, LinkedIn en TikTok dé plek zijn om in gesprek te gaan met jouw (nieuwe) publiek
✓ Kan je jouw social media succes analyseren voorbij likes, shares en views
✓ Ben je geïnspireerd om de kracht van social search, video en user-generated content te benutten voor jouw online verhaal
✓ Vertrek je met concrete tips en ideeën om je social media content direct te verbeteren
✓ Ben je klaar om jouw eigen social media strategie uit te werken en toe te passen.
De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw social media strategie. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan o.a. aan bod:
Datum:
• Dinsdag 19 november (9:30 – 13:00u)
• Donderdag 21 november (9:30 – 13:00u)
Locatie: online via Zoom
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. een uur aan huiswerk
Investering:
• 569 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 329 euro (excl. 21% btw) voor leden
Voorafgaand aan de training krijg je de kans om jouw verwachtingen en vragen aan te kaarten in een intake. Daarnaast ontvang je leesmateriaal dat de basis van social media strategie behandelt. Het lezen van deze materie is geschat op 45 minuten. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd hebt om je voor te bereiden, adviseren we je om je vóór 18 oktober 2024 aan te melden.
De workshop is ideaal voor marketeers en communicatieprofessionals uit de Nederlandse of Vlaamse cultuursector die een sterkere basis willen leggen in hun social media strategie. De workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis voor jouw eigen social media kanalen.
Berber Hoekstra is eigenaresse van Bureau Berber en heeft meer dan 15 jaar ervaring als social media strateeg. Ze heeft gewerkt voor diverse merken, zoals overheidsinstanties en goede doelen. Naast haar werk als strateeg, is ze docent communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier inspireert ze studenten om door onderzoek en creatief denken tot effectieve social media strategieën te komen.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.