Cursus
Ben je verantwoordelijk voor de campagnes van tentoonstellingen, festivals, voorstellingen of andere culturele producties? In deze training leer je hoe je campagneontwikkeling doelmatig en gestructureerd aanpakt, zonder daarbij de creativiteit uit het oog te verliezen.
In de cursus doorloop je samen met de docent en andere deelnemers de stappen die van belang zijn voor een geslaagde marketingcampagne. Denk hierbij aan meetbare campagnedoelstellingen, het formuleren van een sterke campagneboodschap, het vaststellen van budget en onderscheid maken tussen bereik en resultaat. Ook komt het samenwerken met bureaus en het betrekken van collega’s bij besluitvorming aan bod.
De cursus bestaat uit theorie, een gastsessie, uitwisseling met de andere deelnemers en het uitwerken van een eigen campagne. Na afloop van de training campagne-ontwikkeling ken je het stappenplan voor een succesvolle campagne, heb je deze toegepast op een eigen campagne en advies en tips gekregen waarmee je deze of toekomstige campagnes kan verbeteren.
De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:
Tijdens de training werk je aan een eigen case, dit kan zowel een actuele als toekomstige campagne zijn van jouw organisatie.
Deze training bestaat uit twee bijeenkomsten op locatie en een online bijeenkomst:
De online bijeenkomst wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opname na afloop. Het is niet mogelijk om de bijeenkomsten op locatie online te volgen.
De studiebelasting bedraagt 13,5 lesuren en circa 8 uur huiswerk, afhankelijk van de omvang van jouw campagne.
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties bij de bijeenkomsten op locatie.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.
Helaas, deze training is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt en wanneer we een nieuwe editie organiseren.
De cursus is geschikt voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes. De training is van waarde voor zowel beginnende campagnemarketeers als marketeers die hun kennis willen opfrissen en/of campagne-ontwikkeling gestructureerder willen aanpakken.
Sandra van Dongen werkt ruim 15 jaar in de cultuursector met een voorliefde voor de beeldende kunsten. Bij verschillende toonaangevende instellingen heeft zij haar expertise mogen opbouwen: Museum Boijmans Van Beuningen, Humanity House en de Doelen. Sinds 2018 specialiseert zij zich met haar bedrijf Short Projects verder in het ontwikkelen en uitrollen van strategische campagnes voor o.a. de heropening van Museum Arnhem, Rotterdam Host City Eurovision Song Contest en de tentoonstelling Frida Kahlo in het Cobra Museum.