Ben je verantwoordelijk voor de campagnes van tentoonstellingen, festivals, voorstellingen of andere culturele producties? In deze training leer je hoe je campagneontwikkeling doelmatig en gestructureerd aanpakt, zonder daarbij de creativiteit uit het oog te verliezen.
Tijdens de cursus doorloop je samen met de docent en mededeelnemers de belangrijke stappen voor een succesvolle marketingcampagne. Denk hierbij aan meetbare campagnedoelstellingen, het formuleren van een sterke campagneboodschap, het vaststellen van budget en onderscheid maken tussen bereik en resultaat. Je krijgt ook inzicht in hoe je effectief samenwerkt met bureaus en collega’s betrekt bij besluitvorming.
De cursus bestaat uit theorie, een gastsessie, uitwisseling met de andere deelnemers en het uitwerken van een eigen campagne. Na afloop van de training ben je vertrouwd met het stappenplan voor een succesvolle campagne. Je hebt dit stappenplan toegepast op je eigen campagne en hebt waardevol advies en bruikbare tips gekregen om je huidige of toekomstige campagnes te verbeteren.
De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:
Tijdens de training werk je aan een eigen case, dit kan zowel een actuele als toekomstige campagne zijn van jouw organisatie.
Data:
• donderdag 7 december 2023 (10:00 – 16:30 uur)
• donderdag 18 januari 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 13,5 lesuren en circa 8 uur huiswerk, afhankelijk van de omvang van jouw campagne
Investering:
• 919 euro (excl. btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 669 euro (excl. btw) voor leden
Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties bij de bijeenkomsten op locatie.
Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 9 november 2023 aan te melden. Het is niet mogelijk om de bijeenkomsten op locatie online te volgen.
De cursus is geschikt voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes. De training is van waarde voor zowel beginnende campagnemarketeers als marketeers die hun kennis willen opfrissen.
Sandra van Dongen werkt ruim 16 jaar in de cultuursector met een voorliefde voor de beeldende kunsten. Bij verschillende toonaangevende instellingen heeft zij haar expertise mogen opbouwen: Museum Boijmans Van Beuningen, Humanity House en de Doelen. Sinds 2018 specialiseert zij zich met haar bedrijf Short Projects verder in het ontwikkelen en uitrollen van strategische campagnes voor o.a. de heropening van Museum Arnhem, Rotterdam Host City Eurovision Song Contest en de tentoonstelling Frida Kahlo in het Cobra Museum.
Deze cursus geeft je een frisse blik en duwtje in de rug bij het maken van campagnes. Ik kan nu nog meer gestructureerd aan de slag, met aandacht voor de valkuilen én verwachtingen - om tot een goed resultaat te komen. Zowel van Sandra als van de andere deelnemers heb ik ontzettend veel geleerd, een leuke manier om weer eens aandacht te besteden aan de theorie!
Toffe cursus doorspekt met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Kan je campagne echt naar een hoger niveau tillen.
Erkenning van anderen die dezelfde uitdagingen hebben maar een heel andere context, zorgen voor creativiteit en positiviteit. Na de cursus had ik vooral veel zin om verschillende campagnes te organiseren!