Cursus
Als marketeer in de cultuursector zie je de potentie van contentmarketing als geen ander. Binnen jouw organisatie zijn er voldoende verhalen om te delen, maar wat vertel je aan wie op welk moment? Deze training helpt je de sweet spot te vinden tussen wat jij als organisatie wilt vertellen en wat jouw publiek wil horen.
In de training leer je de belangrijkste sleutels tot een effectieve inzet van contentmarketing op de lange termijn. Je gaat daarbij direct aan de slag voor jouw eigen organisatie door strategisch denken te combineren met praktische oefeningen, waarbij we werken met innovatieve technieken zoals AI en handige tools verkennen zoals Canva, ChatGPT, LanguageTool en Google Trends.
Tijdens de cursus ontwikkel je nieuwe assets voor jouw contentstrategie. Door de focus op de verbetering van zowel jouw strategische als praktische vaardigheden, neem je blijvende resultaten mee en vergroot je het effect van contentmarketing voor jouw organisatie.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
De cursus biedt een combinatie van theorie, praktische oefeningen, uitwisseling met vakgenoten en inspirerende casestudies binnen en buiten de cultuursector.
Data:
• dinsdag 12 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
• dinsdag 26 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
• dinsdag 9 april 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 19,5 lesuren en circa 6 tot 8 uur huiswerk
Investering:
• 1349 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 999 euro (excl. 21% btw) voor leden
Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Deze training is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan geven we je een seintje als er plek vrijkomt of wanneer wij de cursus opnieuw hebben gepland.
Deze training is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor content- en/of online marketing. Of je nu een nieuwkomer bent in contentmarketing of je bestaande vaardigheden wilt aanscherpen, deze training is je springplank naar een succesvolle contentmarketingstrategie.
Jessie de Booij is een enthousiaste digitale duizendpoot. Sinds 2013 helpt zij bedrijven met hun online zichtbaarheid in onder andere bioscoopexploitatie, retail en de veterinaire industrie. Met regelmaat geeft zij trainingen op het gebied van contentmarketing en andere thema’s binnen online marketing.
Je komt even los van je dagelijkse werkzaamheden om met een helikopterview te kijken naar wat het belang van je organisatie is. Dat geeft inspiratie om weer nieuwe plannen te maken.
Cultuurmarketing biedt een fijne omgeving waarbinnen je eindelijk eens kunt sparren met marketingcollega's van andere instellingen. Zeker voor medewerkers in kleine cultuurorganisaties is dat een hele verademing! Heel inspirerend!