Cursus

Contentmarketing: van concept tot creatie

Benut de kracht van contentmarketing: in drie dagen tijd geef je jouw skills een boost met een vernieuwde, effectieve contentstrategie als resultaat.

Startdatum

Donderdag 6 februari 2025

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €1349 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €1029 (excl. 21% btw)

    Als marketeer in de cultuursector zie je de potentie van contentmarketing als geen ander. Binnen jouw organisatie zijn er voldoende verhalen om te delen, maar wat vertel je aan wie op welk moment? Deze cursus helpt je de sweet spot te vinden tussen wat jij als organisatie wilt vertellen en wat jouw publiek wil horen.

    In deze cursus ontdek je de belangrijkste strategieën voor een effectieve inzet van contentmarketing op de lange termijn. Je gaat daarbij direct aan de slag voor jouw eigen organisatie door strategisch denken te combineren met praktische oefeningen, waarbij we werken met innovatieve technieken zoals AI en handige tools verkennen zoals Canva, ChatGPT, LanguageTool en Google Trends.

    Na deze workshop

    • Kan je doelgerichte contentstrategieën ontwikkelen voor jouw publiek.
    • Ken je de contentmarketing cyclus van A tot Z: bedenken, uitvoeren, verspreiden én meten.
    • Begrijp je de veranderende rol van (content)marketeer als copywriter, designer en strateeg.
    • Integreer je AI effectief in het creatieve proces van contentmarketing.
    • Vertrek je met concrete tips en ideeën om jouw contentstrategie direct te verbeteren.

    Programma

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • De cruciale bouwstenen van een effectieve contentstrategie
    • Actuele trends en technieken in contentmarketing
    • Contentmarketing in relatie tot de online klantreis
    • The way of work: de rol van een contentmarketeer in strategie en uitvoer
    • Contentcreatie: oefenen met ChatGPT en Canva

    De cursus biedt een combinatie van theorie, praktische oefeningen, uitwisseling met vakgenoten en inspirerende casestudies binnen en buiten de cultuursector.

    Studiebelasting: ca. 6-8 uur aan huiswerk, verdeeld over de gehele cursusperiode.

    Voor wie?

    Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor content- en/of online marketing. Of je nu een nieuwkomer bent in contentmarketing of je bestaande vaardigheden wilt aanscherpen, deze training is je springplank naar een succesvolle contentmarketingstrategie.

    Docent

    Jessie de Booij

    Jessie is een enthousiaste digitale duizendpoot. Sinds 2013 helpt zij bedrijven met hun online zichtbaarheid in onder andere bioscoopexploitatie, retail en de veterinaire industrie. Met regelmaat geeft zij trainingen op het gebied van contentmarketing en andere thema’s binnen online marketing.

    Lees meer

    Data & locatie

    Data:
    donderdag 6 februari 2025 (10:00 – 16:30 uur, ILFU, Utrecht)
    donderdag 6 maart 2025 (10:00 – 16:30 uur, ILFU, Utrecht)
    donderdag 20 maart 2025 (10:00 – 16:30 uur, ILFU, Utrecht)

    Locatie: ILFU in Utrecht

    Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om voor 6 januari aan te melden.

    Prijzen & aanmelden

    Het deelnametarief is inclusief consumpties, vegetarische lunch en afsluitende borrel.

    € 1349 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 1029 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €320 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Veelgestelde vragen

    Hoe bereid ik me voor op de training?

    Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden. 

    Ontvang ik een bewijs van deelname van de training?

    Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.

    Kan ik een training op locatie ook online bijwonen?

    Cultuurmarketing organiseert zowel trainingen op locatie als online. Bij alle programma’s wordt aangegeven of de training op locatie of online plaatsvindt. Omdat de inhoud specifiek is afgestemd op het type training, is het niet mogelijk om een training op locatie online te volgen.

    Krijg ik na de training toegang tot extra materialen?

    Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.

    Is de training toegankelijk voor mensen met een beperking?

    Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]

    Wat als ik onverwacht niet kan deelnemen?

    Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.

    Is dit programma ook als incompany training mogelijk?

    Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.

    Ervaringen van deelnemers

    Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek
    Marjo Wanink
    Fijn dat strategie en uitvoering in één training wordt gecombineerd. Veel inzichten en inspiratie opgedaan. Zeker aan te raden!
    Introdans
    Jill Plaschek
    Door de cursus leerde ik de verschillende aspecten en vormen van contentmarketing kennen, en kan ik nu een gedegen strategie uitzetten voor mijn eigen organisatie. Van het maken van een SMART-doel, tot het ontdekken van alle AI ins en outs, alles kwam aan bod!


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.