Contentmarketing: van concept tot creatie

Cursus
3 sessies, start 6 februari

Benut de kracht van contentmarketing: in drie dagen tijd geef je jouw skills een boost met een vernieuwde, effectieve contentstrategie als resultaat.

Startdatum: 6 februari 2025 (10:00 - 16:30)
Locatie: Utrecht
Regulier tarief (excl. 21% btw)
€ 1349
Ledentarief (excl. 21% btw)
€ 1029

Als marketeer in de cultuursector zie je de potentie van contentmarketing als geen ander. Binnen jouw organisatie zijn er voldoende verhalen om te delen, maar wat vertel je aan wie op welk moment? Deze cursus helpt je de sweet spot te vinden tussen wat jij als organisatie wilt vertellen en wat jouw publiek wil horen.

In deze cursus ontdek je de belangrijkste strategieën voor een effectieve inzet van contentmarketing op de lange termijn. Je gaat daarbij direct aan de slag voor jouw eigen organisatie door strategisch denken te combineren met praktische oefeningen, waarbij we werken met innovatieve technieken zoals AI en handige tools verkennen zoals Canva, ChatGPT, LanguageTool en Google Trends.

Na deze workshop

Kan je doelgerichte contentstrategieën ontwikkelen voor jouw publiek
✓ Ken je de contentmarketing cyclus van A tot Z: bedenken, uitvoeren, verspreiden én meten
Begrijp je de veranderende rol van (content)marketeer als copywriter, designer en strateeg
Integreer je AI effectief in het creatieve proces van contentmarketing
Vertrek je met concrete tips en ideeën om jouw contentstrategie direct te verbeteren

Programma

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • De cruciale bouwstenen van een effectieve contentstrategie
  • Actuele trends en technieken in contentmarketing
  • Contentmarketing in relatie tot de online klantreis
  • The way of work: de rol van een contentmarketeer in strategie en uitvoer
  • Contentcreatie: oefenen met ChatGPT en Canva

De cursus biedt een combinatie van theorie, praktische oefeningen, uitwisseling met vakgenoten en inspirerende casestudies binnen en buiten de cultuursector.

Praktische details

Data:
donderdag 6 februari 2025 (10:00 – 16:30 uur, ILFU, Utrecht)
donderdag 6 maart 2025 (10:00 – 16:30 uur, ILFU, Utrecht)
donderdag 20 maart 2025 (10:00 – 16:30 uur, ILFU, Utrecht)

Locatie: ILFU in Utrecht

Studiebelasting: 19,5 lesuren en circa 6 tot 8 uur huiswerk

Investering:
1349 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
1029 euro (excl. 21% btw) voor leden

Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 6 januari 2025 aan te melden.

Aanmelden voor de cursus

Voor wie?

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor content- en/of online marketing. Of je nu een nieuwkomer bent in contentmarketing of je bestaande vaardigheden wilt aanscherpen, deze training is je springplank naar een succesvolle contentmarketingstrategie.

Docent

Jessie de Booij is een enthousiaste digitale duizendpoot. Sinds 2013 helpt zij bedrijven met hun online zichtbaarheid in onder andere bioscoopexploitatie, retail en de veterinaire industrie. Met regelmaat geeft zij trainingen op het gebied van contentmarketing en andere thema’s binnen online marketing.

Ervaringen van deelnemers

Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek
Marjo Wanink
Fijn dat strategie en uitvoering in één training wordt gecombineerd. Veel inzichten en inspiratie opgedaan. Zeker aan te raden!
Introdans
Jill Plaschek
Door de cursus leerde ik de verschillende aspecten en vormen van contentmarketing kennen, en kan ik nu een gedegen strategie uitzetten voor mijn eigen organisatie. Van het maken van een SMART-doel, tot het ontdekken van alle AI ins en outs, alles kwam aan bod!