Hoe consumenten denken over online privacy & data

Partnerevent
2 februari 2023 (10:00 - 11:00)

Hoe denken consumenten over online privacy en het delen van data? DDMA zocht het uit met een kwantitatief én kwalitatief onderzoek onder Nederlandse consumenten.

Startdatum: 2 februari 2023 (10:00 - 11:00)
Locatie: online
Ledentarief (excl. BTW)
€ 50
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 100

Cultuurmarketing werkt op regelmatige basis samen met DDMA, de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. Cultuurmarketing wijst je graag op events van deze partner die mogelijk interessant zijn voor jou. Tijdens deze Digital Talk op 2 februari 2023 gaat Nanda Appelman, Market Insights Specialist bij DDMA, uitgebreid in op de resultaten van een grootschalig onderzoek naar online privacy & data, die jij vervolgens direct kunt toepassen op je marketingpraktijk.

Deze sessie bevat resultaten uit twee onderzoeken. De Global Privacy Monitor 2022, een kwantitatief onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen, waaronder Nederland. Dit onderzoek geeft in cijfers weer hoe consumenten denken over privacy en het delen van persoonsgegevens. Het tweede onderzoek is een kwalitatief onderzoek dat DDMA in samenwerking met onderzoeksbureau CO-efficiënt heeft uitgevoerd door in gesprek te gaan met consumenten over deze thema’s in de vorm van focusgroepen.

De combinatie van deze onderzoeken geven verdieping en duidelijkheid aan begrippen als privacy, vertrouwen, controle en transparantie. Zo is er nu een duidelijk beeld van de kennis, houding en gedrag van Nederlandse consumenten op het gebied van online privacy en het delen van persoonsgegevens. Onmisbare kennis voor iedere marketeer, dataspecialist en jurist.

Prijzen & aanmelden

Cultuurmarketing leden profiteren van een korting van 50% op het deelnametarief:

De prijzen zijn exclusief BTW.

Leden kunnen gebruik maken van de korting door zich aan te melden via
de website van DDMA: vink daarbij aan dat je lid bent van Cultuurmarketing. Daarbij wordt gevraagd om een kortingscode: mail daarvoor naar [email protected], dan sturen we je deze toe. De code wordt ook beschikbaar gesteld via de nieuwsbrief.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service. DDMA is ervan overtuigd dat data het leven van mensen verrijkt en makkelijker maakt, als ze erop kunnen vertrouwen dat organisaties verantwoord omgaan met hun gegevens en hun wensen centraal stellen.