Workshop

Doelgericht adverteren op social media

Deelnemers bij elkaar voor de workshop online adverteren

Of het nu gaat om een eerste kennismaking met je organisatie of het stimuleren van een aankoop: adverteren op social media biedt veel potentie, ook voor een beperkt budget.

Startdatum

Dinsdag 3 december 2024

Tijden

09:30 - 13:00 uur

Locatie

Online

Investering

Regulier tarief: €569 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €329 (excl. 21% btw)

    Het social media landschap verandert snel en gebruikers raken verspreid over meer en meer kanalen. Als marketeer met veel taken op je bord kan het lastig zijn om de juiste keuzes te maken. Welke doelgroep bevindt zich op welk sociaal kanaal? Welke advertentievormen zijn geschikt voor verhalende en visuele content? En hoe verhoudt het advertentiebudget zich tot de investering qua tijd en geld?

    In deze workshop leer je beter adverteren op Meta, LinkedIn, TikTok en YouTube. We laten je nadenken over slimme keuzes voor jouw budget en beschikbare tijd. Je leert niet alleen over de basisprincipes van adverteren, maar ook de unieke kenmerken, biedstrategieën en targetingopties van elk platform. Na de workshop heb je inzicht in de strategische kansen van elk platform, zodat je kan beslissen welke kanalen je inzet en waar je prioriteit aan geeft.

    Na deze workshop

    • Begrijp je de impact van social media advertenties op jouw marketingmix.
    • Weet je welke kanalen voor jouw doelgroepen belangrijk zijn.
    • Kan je jouw online funnel optimaliseren, van eerste kennismaking tot aankoop.
    • Kan je het succes van advertenties meten aan de hand van de juiste data.
    • Start je met een praktisch actieplan voor jouw organisatie.

    Programma

    De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw eigen online advertising. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • Doelen en doelgroepen bepalen
    • Funnel theorie en de online klantreis
    • Social advertising vs. Google Ads
    • Budgetverdeling en -beheer
    • Monitoren en bijsturen: de belangrijkste benchmarks
    • Effectieve advertentieteksten en -vormen
    • Ontwikkelingen rondom targeting, Facebook Pixel en data-privacy

    Studiebelasting: ca. twee uur aan voorbereiding en huiswerk.

    Voor wie?

    Deze workshop is ideaal voor (online) marketeers, communicatiemedewerkers en iedereen die betrokken is bij het online succes van een culturele organisatie. Of je nu net gestart bent met online adverteren of je vaardigheden wilt verfijnen, deze workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis.

    Docent

    Cengiz Can

    Als freelance performance marketeer en eigenaar van Zichtbaar Online, heeft Cengiz meer dan 10 jaar ervaring in online marketing. Hij heeft gewerkt voor bedrijven als Corendon en het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) en beoordeelt vanuit de jurystoel van de Dutch Search Awards jaarlijks de beste presetaties in online adverteren.

    Lees meer

    Data & locatie

    • dinsdag 3 december 2024 (9:30 – 13:00 uur)
    • donderdag 5 december 2024 (9:30 – 13:00 uur)

    Online: deze workshop wordt gegeven via Zoom, de sessies worden opgenomen.

    Pakketvoordeel

    Geïnspireerd om werk te maken van je online marketingmix? Met onze leergang online marketing verdiep je je in alle belangrijke thema’s in slechts vijf maanden, tegen een gereduceerde prijs, nog bovenop eventuele ledenvoordeel.

    Ook ideaal voor teams: je kan het als organisatie aanschaffen, zodat meerdere medewerkers kunnen deelnemen aan de workshops die aansluiten bij hun functie.

    Prijzen en aanmelden

    € 569 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 329 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €240 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 1 november 2024 aan te melden.

    Ervaringen bij Cultuurmarketing

    Het Nationale Theater
    Martijn Westerop
    Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
    Portret Ronnie Kroes
    ZZP
    Ronnie Kroes
    Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
    Kunstbende
    Janneke Moerel
    Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.