Workshop
E-mailmarketing staat bekend als een van de meest effectieve onderdelen van de marketingcommunicatiemix. Dit komt doordat de conversieratio van e-mailcommunicatie vaak aanzienlijk hoger ligt dan bij andere marketingkanalen.
Binnen veel culturele organisaties is de focus van e-mailmarketing voornamelijk gericht op het versturen van nieuwsbrieven. Er valt echter aanzienlijke winst te behalen door te streven naar relevantere communicatie, het vergroten van de database, en resultaten scherper te analyseren.
Deze workshop biedt je de fundamenten om je e-mailmarketingstrategie te versterken en je mailings effectiever te maken. Na afloop heb je niet alleen de basiskennis in handen, maar weet je ook hoe je e-mailmarketing op een meer strategische wijze kunt benaderen en toepassen.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten leert.
Datum:
• dinsdag 2 april 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk
Investering:
• 609 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 359 euro (excl. 21% btw) voor leden
Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Het is niet mogelijk de training online te volgen.
De workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie en is niet geschikt voor gevorderden.
Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevinden zich kleine start-ups, grote corporates en culturele organisaties.
Ruben is een ervaren en fijne trainer die met al zijn enthousiasme iedereen meekrijgt om vol goede moed met de theorie en opdrachten aan de slag te gaan.
De training roept veel belangrijke en goede vragen op die je je als organisatie zelf moet stellen. Zo krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan!
Hele fijne workshop om je van A tot Z in e-mailmarketing te verdiepen!