Workshop

Scoor met e-mailmarketing

Scoor met e-mailmarketing

Maak een sprong vooruit met jouw e-mailmarketingstrategie en vergroot het effect van jouw online marketinginzet.  

Startdatum

Dinsdag 2 april 2024

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €609 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €359 (excl. 21% btw)

    E-mailmarketing staat bekend als een van de meest effectieve onderdelen van de marketingcommunicatiemix. Dit komt doordat de conversieratio van e-mailcommunicatie vaak aanzienlijk hoger ligt dan bij andere marketingkanalen.

    Binnen veel culturele organisaties is de focus van e-mailmarketing voornamelijk gericht op het versturen van nieuwsbrieven. Er valt echter aanzienlijke winst te behalen door te streven naar relevantere communicatie, het vergroten van de database, en resultaten scherper te analyseren.

    Deze workshop biedt je de fundamenten om je e-mailmarketingstrategie te versterken en je mailings effectiever te maken. Na afloop heb je niet alleen de basiskennis in handen, maar weet je ook hoe je e-mailmarketing op een meer strategische wijze kunt benaderen en toepassen.

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
    • Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
    • Effectief gebruik maken van tekst en beeld
    • De belangrijkste metrics om het succes van je e-mails te meten
    • Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
    • Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
    • Introductie op optimalisatie d.m.v. personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen

    De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten leert.

    Praktische details

    Datum:
    dinsdag 2 april 2024 (10:00 – 16:30 uur)

    Locatie: ILFU in Utrecht

    Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk

    Investering:
    609 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
    359 euro (excl. 21% btw) voor leden

    Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.

    Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Het is niet mogelijk de training online te volgen.

    meld je aan

    Doelgroep

    De workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie en is niet geschikt voor gevorderden.

    Docent

    Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevinden zich kleine start-ups, grote corporates en culturele organisaties.

     

    Ervaringen van deelneemers

    ProBiblio
    Julia van Haaster
    Ruben is een ervaren en fijne trainer die met al zijn enthousiasme iedereen meekrijgt om vol goede moed met de theorie en opdrachten aan de slag te gaan.
    Stichting Pakhuis de Zwijger
    Suzan Vermeeren
    De training roept veel belangrijke en goede vragen op die je je als organisatie zelf moet stellen. Zo krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan!
    Picl
    Anniek Plomp
    Hele fijne workshop om je van A tot Z in e-mailmarketing te verdiepen!