Scoor met e-mailmarketing (op locatie)

Scoor met e-mailmarketing
Workshop
16 januari 2024 (9:30 - 13:00)

In deze workshop leer je de basisvaardigheden voor effectieve e-mailmarketing, waardoor je het succes van jouw inspanningen vergroot.  

Startdatum: 16 januari 2024 (9:30 - 13:00)
Locatie: Utrecht
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 375
Ledentarief (excl. BTW)
€ 275

In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen.

Bij veel organisaties ligt binnen e-mailmarketing de focus op het versturen van nieuwsbrieven. Vaak is er veel winst te behalen door relevanter te communiceren, in te zetten op database-groei en een betere analyse van resultaten.

Na het volgen van deze workshop heb je de basis op orde en kan je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings. Ook ken je de stappen om e-mailmarketing strategischer aan te vliegen.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
  • Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
  • Effectief gebruik maken van tekst en beeld
  • De belangrijkste metrics om het succes van je e-mails te meten
  • Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
  • Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
  • Introductie op optimalisatie d.m.v. personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen

De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.

Datum

De workshop vindt plaats in Utrecht op dinsdag 16 januari 2024 van 10:00 tot 16:30 uur. Het is niet mogelijk de training online te volgen.

De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.

Prijzen en aanmelden

Deze prijzen zijn exclusief btw en inclusief vegetarische lunch en consumpties.

Woon je in NL? Vraag voor deze training STAP-budget aan en krijg het volledige deelnametarief vergoed.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 19 december 2023 aan te melden.

meld je aan

Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing: een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.

De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel online als op locatie  aangeboden.

Doelgroep

De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Docent

Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevindt zich alles van kleine startup tot grote corporate en daartussen veel organisaties in de culturele sector.

 

 

Ervaringen van deelneemers

ProBiblio
Julia van Haaster
Ruben is een ervaren en fijne trainer die met al zijn enthousiasme iedereen meekrijgt om vol goede moed met de theorie en opdrachten aan de slag te gaan.
Stichting Pakhuis de Zwijger
Suzan Vermeeren
De training roept veel belangrijke en goede vragen op die je je als organisatie zelf moet stellen. Zo krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan!
Picl
Anniek Plomp
Hele fijne workshop om je van A tot Z in e-mailmarketing te verdiepen!