Scoor met e-mailmarketing (online editie)
In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen.
Bij veel organisaties ligt binnen e-mailmarketing de focus op het versturen van nieuwsbrieven. Vaak is er bij de inzet van nieuwsbrieven veel winst te behalen door relevanter te communiceren, in te zetten op database-groei en een betere analyse van resultaten.
Na het volgen van deze workshop heb je de basis op orde en kan je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings. Ook ken je de stappen om e-mailmarketing strategischer aan te vliegen.
Inhoud
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
- Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
- Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
- Effectief gebruik maken van tekst en beeld
- De belangrijkste metrics om het succes van je e-mails te meten
- Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
- Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
- Introductie op optimalisatie d.m.v. personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen
De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.
Datum
De workshop vindt online plaats via Zoom en bestaat uit twee bijeenkomsten:
- dinsdag 26 september 2023 van 09:30 tot 13:00
- donderdag 28 september 2023 van 09:30 tot 13:00
De online training wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opnames na afloop van beide workshopdagen. Liever trainen op locatie? Op vindt deze workshop plaats in Utrecht.
De studiebelasting is 7 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Prijzen en aanmelden
Deze prijzen zijn exclusief btw.
Woon je in NL? en krijg het volledige deelnametarief vergoed.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 26 augustus 2023 aan te melden.
Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel
Deze workshop maakt onderdeel uit van de een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel als aangeboden.
Doelgroep
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Docent
Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevindt zich alles van kleine startup tot grote corporate en daartussen veel organisaties in de culturele sector.