Workshop

Scoor met e-mailmarketing (online editie)

Scoor met e-mailmarketing

In deze workshop leer je de basisvaardigheden voor effectieve e-mailmarketing, waardoor je het succes van jouw inspanningen vergroot.    

Startdatum

Dinsdag 26 september 2023

Tijden

09:30 - 13:00 uur

Locatie

Online via Zoom

Investering

Regulier tarief: €559 (excl. btw)
Ledentarief: €309 (excl. btw)

    In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen.

    Bij veel organisaties ligt binnen e-mailmarketing de focus op het versturen van nieuwsbrieven. Vaak is er bij de inzet van nieuwsbrieven veel winst te behalen door relevanter te communiceren, in te zetten op database-groei en een betere analyse van resultaten.

    Na het volgen van deze workshop heb je de basis op orde en kan je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings. Ook ken je de stappen om e-mailmarketing strategischer aan te vliegen.

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
    • Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
    • Effectief gebruik maken van tekst en beeld
    • De belangrijkste metrics om het succes van je e-mails te meten
    • Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
    • Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
    • Introductie op optimalisatie d.m.v. personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen

    De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.

    Praktische details

    Data:
    dinsdag 26 september 2023 (09:30 – 13:00 uur)
    donderdag 28 september 2023 (09:30 – 13:00 uur)

    Locatie: online via Zoom

    Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk

    Investering:
    559 euro (excl. btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
    309 euro (excl. btw) voor leden

    Belangrijk: de online training wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opnames na afloop van beide workshopdagen.

    meld je aan

    Liever trainen op locatie? Op 16 januari 2024 vindt deze workshop plaats in Utrecht.

    Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel

    Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing: een bundel van 6 praktische workshops waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.

    De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel online als op locatie aangeboden.

    Doelgroep

    De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

    Docent

    Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevindt zich alles van kleine startup tot grote corporate en daartussen veel organisaties in de culturele sector.

     

    Ervaringen van deelnemers

    ProBiblio
    Julia van Haaster
    Ruben is een ervaren en fijne trainer die met al zijn enthousiasme iedereen meekrijgt om vol goede moed met de theorie en opdrachten aan de slag te gaan.
    Stichting Pakhuis de Zwijger
    Suzan Vermeeren
    De training roept veel belangrijke en goede vragen op die je je als organisatie zelf moet stellen. Zo krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan!
    Picl
    Anniek Plomp
    Hele fijne workshop om je van A tot Z in e-mailmarketing te verdiepen!