Workshop
Op een website vinden belangrijke conversies plaats zoals ticketverkoop, nieuwsbriefinschrijvingen en het vinden van relevante informatie. De meeste culturele organisaties gebruiken Google Analytics om te analyseren hoe de website presteert. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data het beste interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.
In deze workshop bespreken we hoe je jouw account goed instelt in de nieuwste Analytics omgeving (Google Analytics 4). In deze omgeving staat privacy van de gebruiker centraal en komt de nadruk te liggen op het meten van gebeurtenissen. Google Analytics 4 is de enige versie die vanaf 1 juli 2023 beschikbaar zal zijn.
Na afloop ken je de rapportages die voor culturele instellingen waardevol zijn, kan je deze interpreteren én inzetten om verbeteringen aan te brengen.
Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld waarbij je klassikaal meekijkt met de docent en de praktijkopdrachten ter plekke uitvoert met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Data:
• dinsdag 5 maart 2024 (9:30 – 13:00 uur)
• donderdag 7 maart 2024 (9:30 – 13:00 uur)
Locatie: online via Zoom
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. een uur huiswerk
Investering:
• 559 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 309 euro (excl. 21% btw) voor leden
Helaas, deze cursus is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst en krijg een notificatie als er een plek vrijkomt en wanneer we een nieuwe editie organiseren.
Liever trainen op locatie? Op vindt deze workshop plaats in Utrecht.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.
Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren).
Leon Korteweg is zelfstandig online marketing consultant en helpt organisaties om Google Analytics data op orde te krijgen én te benutten, zodat je goed onderbouwde beslissingen neemt voor een vloeiende gebruikerservaring en meer conversies.
Mijn drempel om mij verder in GA4 te verdiepen is weg. Ik weet makkelijker mijn weg te vinden en datgene aan informatie te bekijken wat relevant is voor mijn werk. Docent Leon nam ons op een prettige manier mee door de mogelijkheden
Fijne workshop waarbij je in 2 dagdelen wegwijs wordt gemaakt in GA4. Na afloop weet je de basics, kun je analyses terugvinden en eigen rapporten maken.