Google Analytics 4 (op locatie)

Workshop webanalyse
Workshop
6 juni 2023 (10:00 - 16:30)

Na deze workshop begrijp je hoe Google Analytics werkt en kan je aan de slag in de nieuwste Analytics omgeving.

Startdatum: 6 juni 2023 (10:00 - 16:30)
Locatie: ILFU (Achter de Dom 14, Utrecht)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 275
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 375

Op een website vinden belangrijke conversies plaats zoals ticketverkoop, nieuwsbriefinschrijvingen en het vinden van relevante informatie. De meeste culturele organisaties gebruiken Google Analytics om te analyseren hoe de website presteert. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data het beste interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.

In deze workshop bespreken we hoe je jouw account goed instelt in de nieuwste Analytics omgeving (Google Analytics 4). In deze omgeving staat privacy van de gebruiker centraal en komt de nadruk te liggen op het meten van gebeurtenissen. Google Analytics 4 is de enige versie die vanaf 1 juli 2023 beschikbaar zal zijn.

Na afloop ken je de rapportages die voor culturele instellingen waardevol zijn, kan je deze interpreteren én inzetten om verbeteringen aan te brengen.

Inhoud

Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld waarbij je klassikaal meekijkt met de docent en de praktijkopdrachten ter plekke uitvoert met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Hoe werkt Google Analytics 4?
  • Het optimaal beheren en instellen van de Analytics omgeving
  • Het aanmaken van filters
  • Inzicht in doelgroepen en gedrag
  • Het instellen en meten van doelen en gebeurtenissen
  • Conversies en e-commerce
  • UTM-tagging
  • Campagnes evalueren: resultaten van e-mailmarketing, SEO, social en adverteren

Data

De workshop vindt plaats op locatie bij ILFU in Utrecht op dinsdag 6 juni 2023 van 10:00 tot 16:30 uur. Het is op deze datum niet mogelijk de training online te volgen.

Liever online trainen? Op 14 en 15 maart 2023 vindt deze workshop plaats via Zoom.

De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een uur huiswerk.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 6 mei 2023 aan te melden.

meld je aan

Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing: een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.

De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel online als op locatie  aangeboden.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren).

Docent

Leon Korteweg is zelfstandig online marketing consultant en helpt organisaties om Google Analytics data op orde te krijgen én te benutten, zodat je goed onderbouwde beslissingen neemt voor een vloeiende gebruikerservaring en meer conversies.