Workshop

Google Analytics 4

Na deze workshop begrijp je hoe Google Analytics werkt en kan je aan de slag in de nieuwste Analytics omgeving.  

Startdatum

Dinsdag 11 juni 2024

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €609 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €359 (excl. 21% btw)

    Op een website vinden belangrijke conversies plaats zoals ticketverkoop, nieuwsbriefinschrijvingen en het vinden van relevante informatie. De meeste culturele organisaties gebruiken Google Analytics om te analyseren hoe de website presteert. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data het beste interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.

    In deze workshop bespreken we hoe je jouw account goed instelt in de nieuwste Analytics omgeving (Google Analytics 4). In deze omgeving staat privacy van de gebruiker centraal en komt de nadruk te liggen op het meten van gebeurtenissen. Google Analytics 4 is de enige versie die vanaf 1 juli 2023 beschikbaar zal zijn.

    Na afloop ken je de rapportages die voor culturele instellingen waardevol zijn, kan je deze interpreteren én inzetten om verbeteringen aan te brengen.

    Inhoud

    Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld waarbij je klassikaal meekijkt met de docent en de praktijkopdrachten ter plekke uitvoert met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Hoe werkt Google Analytics 4?
    • Het optimaal beheren en instellen van de Analytics omgeving
    • Het aanmaken van filters
    • Inzicht in doelgroepen en gedrag
    • Het instellen en meten van doelen en gebeurtenissen
    • Conversies en e-commerce
    • UTM-tagging
    • Campagnes evalueren: resultaten van e-mailmarketing, SEO, social en adverteren

    Praktische details

    Datum:
    dinsdag 11 juni 2024 (10:00 – 16:30 uur)

    Locatie: ILFU in Utrecht

    Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een uur huiswerk

    Investering:
    609 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
    359 euro (excl. 21% btw) voor leden

    Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.

    meld je aan

    Doelgroep

    Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

    Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Zorg ervoor dat je Google Analytics-account gereed is, zodat je de praktijkopdrachten tijdens de workshop kunt uitvoeren.

    Docent

    Leon Korteweg is zelfstandig online marketing consultant en helpt organisaties om Google Analytics data op orde te krijgen én te benutten, zodat je goed onderbouwde beslissingen neemt voor een vloeiende gebruikerservaring en meer conversies.

     

     

    Ervaringen van deelnemers

    Schouwburg Concertzaal Tilburg
    Cindy Roelandt
    Mijn drempel om mij verder in GA4 te verdiepen is weg. Ik weet makkelijker mijn weg te vinden en datgene aan informatie te bekijken wat relevant is voor mijn werk. Docent Leon nam ons op een prettige manier mee door de mogelijkheden.
    Theater het Kruispunt
    Anne Vrolijk
    Fijne workshop waarbij je in 2 dagdelen wegwijs wordt gemaakt in GA4. Na afloop weet je de basics, kun je analyses terugvinden en eigen rapporten maken.