Introductie Google Data Studio

workshop SEO voor culturele organisaties
Webinar
7 juni 2023 (9:30 - 12:00)

Wil je marketingdashboards maken om resultaten te presenteren aan je collega’s? In dit webinar leer je met behulp van Google Data Studio hoe je datapresentaties kunt maken.

Startdatum: 7 juni 2023 (9:30 - 12:00)
Locatie: online via Zoom
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 145
Ledentarief (excl. BTW)
€ 85

 

Als marketeer zet je allerlei bezoekersdata en andere databronnen in voor sturing aan je marketingstrategie. Maar hoe geef je de inzichten die hieruit voortkomen op een heldere manier weer, zodat je collega’s en andere stakeholders mee kunt nemen in jouw verhaal?

In dit webinar krijg je in 2,5 uur een introductie op de mogelijkheden van datapresentatie d.m.v. Google Data Studio. Dit datavisualisatie- en rapportageprogramma is gratis beschikbaar en maakt het mogelijk om informatie uit Google Analytics met andere databronnen zoals ticketing en social media te koppelen.

Aan bod komen vraagstukken en rapporten voor theaters, musea, producerende instellingen en andere culturele organisaties, waaronder een dashboard om de (online) customer journey weer te geven. Tijdens het webinar doe je interactief mee en is er ruimte om je vraagstukken in te brengen.

Inhoud

  • Storytelling met data: hoe je data kunt gebruiken voor bewijsvoering
  • De relatie tussen Google Analytics en Google Data Studio
  • Starten met het bouwen van dashboards binnen Google Data Studio
  • Voorbeeld: rapport online customer journey met bijbehorende metrics & dimensions

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

meld je aan

Doelgroep

Dit webinar is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, met basiskennis van Google Analytics. Het webinar is een introductie op Google Data Studio: de workshop wordt daarom afgeraden voor professionals die al goed bekend zijn met deze tool.

Docent

Het webinar wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketingbureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector.

Ervaringen van deelnemers

Muziekgebouw aan 't IJ
Vera van Duuren
Een fijne introductietraining die je op weg helpt en je meteen goede do's en don'ts meegeeft.
Het Nieuwe Instituut
Jessica Verboom
Jaap opende een wereld van mogelijkheden voor ons. Zeker het volgen waard!
freelance
Priscilla Vaas
Een super heldere en hands on workshop waarbij je echt het gevoel krijgt dat je wat hebt geleerd en ook direct een start kan maken met het opzetten van een Google Data Studio.