Haal het maximale uit PR

Cursus
3 bijeenkomsten, start 12 april 2022

Benut jij alle kansen om aandacht te genereren in on- en offline media? In deze cursus leer je hoe je nieuwswaarde creëert voor jouw organisatie. 

Startdatum: 12 april 2022 (10:00 - 16:00)
Locatie: hybride (op locatie in Utrecht + online)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 550
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 725

PR is een specialisatie binnen het communicatievak waarbij het doel is om positieve aandacht te genereren in on- en offline media. Een geslaagde PR strategie of campagne levert free publicity op en draagt bij aan je merkbekendheid.

Deze cursus bestaat uit theorie, opdrachten waarbij je de kennis toepast op voorbeeldcases, een inspirerende gastsessie en veel nuttige tips en tricks uit de praktijk.

Er is veel aandacht voor hoe je jouw USP’s kan combineren met de actualiteit om nieuwswaarde te creëren. Ook gaan we in op creatieve vormen van persbenadering; er is zoveel meer dan een persbericht. Je leert je verplaatsen in de behoeftes van journalisten en krijgt inzicht in de meerwaarde van influencers en social media en hoe de werkwijze verschilt ten opzichte van traditionele media.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma

  • Gebruik van het PESO-model
  • Het creëren van nieuwswaarde
  • Het opstellen van een middelenmatrix
  • Kenmerken van een effectief persbericht
  • Het belang van social media en influencers
  • Het samenstellen van een influencercampagne
  • PR software en tools
  • Evalueren van resultaten

Data

Deze cursus vindt plaats in hybride vorm: de eerste bijeenkomst is op locatie in Utrecht. De twee volgende bijeenkomsten zijn online.

  • Dinsdag 12 april (10:00 – 16:00, fysieke bijeenkomst in Theater Kikker te Utrecht)
  • Dinsdag 10 mei (09:30 – 13:00, online via Zoom)
  • Dinsdag 7 juni (09:30 – 13:00, online via Zoom)

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.

wachtlijst

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de cultuursector in Nederland en Vlaanderen.

Docent

Barbera Groenewegen is initiatiefnemer van the Image Factory: een full service PR en marketingbureau met (inter)nationale klanten op het gebied van lifestyle, beauty en fashion, cultuur en maatschappelijke onderwerpen. Barbera heeft ruim 20 jaar ervaring en brengt storytelling, pakkende persberichten, influencers en events samen tot succesvolle PR campagnes.