Event
In maart 2021 stapte Lilian Alibux over van concertzaal de Doelen Rotterdam naar Oxfam Novib. Als directeur engagement is zij verantwoordelijk voor de nieuwe afdeling engagement waar alle expertise op het gebied van campagnes, beleidsbeïnvloeding, communicatie, activatie en fondsenwerving is samengebracht.
Een van de grote opdrachten van de afdeling engagement is de herpositionering van Oxfam Novib; van klassieke non profit organisatie met een focus op donateurs- en fondsenwerving naar het creëren van een activistische beweging van 1 miljoen supporters.
Deze nieuwe strategie heeft impact op alle bedrijfsonderdelen en is een proces van interne en externe branding. Extern staan engagement en kleur bekennen, snel inspringen op actuele gebeurtenissen en samenwerken met de juiste partners centraal. Intern wordt onder andere een nieuwe engagementstrategie ontwikkeld, waarmee Oxfam Novib nieuwe doelgroepen wil bereiken.
In deze bijeenkomst vertelt Lilian Alibux over dit proces en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Zij zoekt daarbij de overeenkomsten tussen de marketing- en communicatiepraktijk van culturele organisaties en de goede doelen sector.
Deze bijeenkomst is voor marketeers die geïnteresseerd zijn in branding, fondsenwerving, organisatieverandering of merkactivisme en willen leren van organisaties buiten de culturele sector.
Dit event vindt plaats op locatie bij Oxfam Novib (Mauritskade 9) in Den Haag op dinsdag 16 mei 2023 van 15:00 – 17:00 uur.
De tarieven voor deelname zijn exclusief btw:
Lilian Alibux is binnen Oxfam Novib verantwoordelijk voor de afdeling engagement waar alle expertise op het gebied van campagnes, beleidsbeïnvloeding, communicatie, activatie en fondsenwerving samengebracht. Voor deze functie was Lilian hoofd marketing en communicatie bij concertzaal de Doelen in Rotterdam en lid van de programmaraad van Cultuurmarketing. Ook is zij lid van SER topvrouwen.