Impactgericht werken en evalueren

Cultuurmarketing event impact voor culturele organisaties
Inspiratiemiddag
28 mei 2024

Welke impact heeft cultuur op mensen en de maatschappij? Ontdek tijdens dit event wat impact betekent en hoe je kan bijdragen aan een impactgedreven organisatie.

Startdatum: 28 mei 2024 (15:00 - 17:00)
Locatie: Social Impact Factory (Utrecht)
Regulier tarief (excl. 21% btw)
€ 149
Ledentarief (excl. 21% btw)
€ 79
Studenten (incl. 21% btw)
€ 29,04

Voor culturele organisaties is het steeds belangrijker om impact te maken. Impact draait om het toevoegen van waarde voor specifieke doelgroepen en de samenleving en om inzicht in de effecten die cultuur teweegbrengt.

Hoewel de marketeer niet alleen verantwoordelijk is voor impact, kan marketing in samenwerking met het management een cruciale rol spelen in een organisatie die zich richt op het creëren van impact.

In dit event komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat betekent impact voor de cultuursector?
  • Hoe kun je een impactgerichte organisatie vormgeven?
  • Hoe ga je impactdenken strategisch verankeren in je organisatie?
  • Hoe kun je impact evalueren?
  • Wat is de rol van marketing hierbij?

Tijdens dit event word je bijgepraat over de nieuwste inzichten over impact door dr. Pieter de Rooij. Hij combineert academisch onderzoek over beleving en impact met het ondersteunen van culturele organisaties die impactgericht willen werken.

Laurine van de Wiel van het Van Gogh Museum vertelt hoe het museum impact evalueert onder bezoekers en wat de uitkomsten hiervan zijn. Ook gaat zij in op de lange termijnvisie op impact die het museum momenteel ontwikkelt i.s.m. het ​​Verwey-Jonker Instituut.

Aanmelden

De deelnametarieven zijn inclusief consumpties en afsluitende netwerkborrel van 17:00 tot 18:00 uur:

  • Regulier tarief: 149 euro (excl. 21% btw)
  • Ledentarief: 79 euro (excl. 21% btw) voor Cultuurmarketing leden
  • Studententarief: 29,04 euro (incl. 21% btw)

meld je aan

Sprekers

Pieter de Rooij is hogeschooldocent en onderzoeker bij Breda University of Applied Sciences. Na een jarenlange focus op CRM in de cultuursector is hij zich gaan verdiepen in impact in de cultuursector. Hij combineert academisch onderzoek met onderzoek in de praktijk (o.a. voor het Openluchtmuseum en Chassé Theater).


Laurine van de Wiel is senior marketing adviseur bij het Van Gogh Museum. Vanuit die rol houdt ze zich bezig met bezoekersbeleving, publieksonderzoek en doelgroepsegmentatie.