Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.
In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.
Na deze praktische workshop ken je de zes principes van inclusieve communicatie en zowel succesvolle als minder succesvolle praktijkvoorbeelden. Ook kan je aan de slag met het toegankelijk maken van jouw communicatie-uitingen voor zoveel mogelijk mensen.
We gaan niet in op specifieke doelgroepcommunicatie. Hamza Ouamari, docent van de workshop: “We moeten af van concepten zoals etnomarketing en de omslag maken naar inclusieve communicatie. Ik geloof niet in het benaderen van de doelgroep vanuit bijvoorbeeld enkel een etnische invalshoek. Alsof iemands etniciteit het enige is wat consumptiegedrag stuurt.”
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.
Data:
• woensdag 20 maart 2024 (9:30 – 13:00 uur)
• donderdag 21 maart 2024 (9:30 – 13:00 uur)
Online: Deze workshop wordt gegeven via Zoom, de sessies worden niet opgenomen.
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. 1 uur voorbereiding.
Investering:
• 319 euro (excl. btw) voor leden
• 569 euro (excl. btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 6 februari 2024 aan te melden.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.
Hamza Ouamari is een ervaren marketingstrateeg en inclusiviteitsspecialist die al jaren campagnes en strategieën ontwikkelt met een sterke focus op diversiteit en inclusiviteit. Zijn passie ligt in het opbouwen van nieuwe merken en het herbeoordelen van bestaande merken met oog voor inclusiviteit en diversiteit, en het begeleiden en opzetten van interne culturele veranderingsinitiatieven.
Het fijne van deze cursus is dat er ook veel cases worden besproken, die je handvatten geven voor de inclusieve communicatie (do's en dont's) van je eigen organisatie.
Hamza Ouamari zorgt er met zijn kennis, eigen achtergrond en ervaringen voor dat de workshop veel meer was dan alleen informatie en tips. Aan het eind van de training ben je je (nog meer) bewust van je eigen referentiekader.
Door theorie en vele praktijkvoorbeelden creëert de cursus veel meer bewustwording en ook handvaten.