Workshop
Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.
In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.
Tijdens deze workshop leer je communicatie-uitingen te ontwikkelen die aansluiten bij een divers publiek, zonder alleen afhankelijk te zijn van vaste formules of checklists. Je leert denken en handelen vanuit bewustwording en inclusiviteit, zodat jouw boodschap de impact heeft die je voor ogen hebt.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.
Studiebelasting: ca. 1 uur voorbereiding en evt. herziening van jouw praktijkcase na de eerste workshop-ochtend.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.
Als ervaren marketingstrateeg en inclusiviteitsspecialist, ontwikkelt Hamza al jaren campagnes en strategieën met een sterke focus op diversiteit en inclusiviteit. Hij helpt organisaties met inclusieve campagnes, communicatie en vacatureteksten, en begeleidt hen bij het opbouwen van merken en culturele veranderingsprocessen.
Lees meerOnline: deze workshop wordt gegeven via Zoom, de sessies worden niet opgenomen.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om voor 25 februari aan te melden.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €230 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Nieuwe inzichten, goede gesprekken, en veel kennis op het gebied van Inclusieve Communicatie. Absoluut een aanrader! (sep 2024)
Confronterende, grappige en ontroerende voorbeelden worden afgewisseld met slimme oefeningen en een bulk aan tips en praktische principes. (maart 2024)
Deze cursus is een echte eye-opener als je met inclusiviteit en diversiteit bezig wilt in je marketing & communicatie. Na afloop ben je je bewust van de rol die jij speelt in een inclusievere en diversere samenleving. (maart 2024)
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.