Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.
In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.
Na deze praktische workshop ken je de zes principes van inclusieve communicatie en zowel succesvolle als minder succesvolle praktijkvoorbeelden. Ook kan je aan de slag met het toegankelijk maken van jouw communicatie-uitingen voor zoveel mogelijk mensen.
We gaan nadrukkelijk niet in op specifieke doelgroepcommunicatie. Hamza Ouamari, docent van de workshop: “Wij moeten af van concepten zoals etnomarketing en de omslag maken naar inclusieve communicatie. Ik geloof niet in het benaderen van de doelgroep vanuit bijvoorbeeld enkel een etnische invalshoek. Alsof iemands etniciteit het enige is wat consumptiegedrag stuurt.”
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.
Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. De workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten:
Deze online bijeenkomst wordt niet opgenomen. Deelnemers ontvangen na afloop een samenvatting.
De studiebelasting is 7 uur aan lesuren en ca. 1 uur huiswerk.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Helaas, deze workshop is momenteel volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan stellen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt of wanneer we een volgende editie organiseren.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.
Hamza Ouamari is inclusive strateeg bij Untitled Workers Club en docent bij Thomas More-hogeschool in Mechelen (richting International Communication & Media en Media & Entertainment Business). Bij Untitled workers club werkt hij samen met merken die bereid zijn om een inclusieve mentaliteit aan te nemen en deze om te zetten in strategieën, acties en vooral resultaten.
Het fijne van deze cursus is dat er ook veel cases worden besproken, die je handvatten geven voor de inclusieve communicatie (do's en dont's) van je eigen organisatie.
Hamza Ouamari zorgt er met zijn kennis, eigen achtergrond en ervaringen voor dat de workshop veel meer was dan alleen informatie en tips. Aan het eind van de training ben je je (nog meer) bewust van je eigen referentiekader.
Door theorie en vele praktijkvoorbeelden creëert de cursus veel meer bewustwording en ook handvaten.