Inclusieve communicatie - Cultuurmarketing

Inclusieve communicatie

training inclusieve communicatie voor culturele organisaties
Workshop
26 en 28 okt (9:30 - 13:00 uur)

In deze workshop leer je een nieuwe mindset met betrekking tot inclusieve communicatie en leg je de basis voor zo min mogelijk uitsluiting in al jouw communicatie-uitingen.

Startdatum: 26 oktober 2021 (9:30 - 13:00)
Locatie: online via Zoom
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 320
Ledentarief (excl. BTW)
€ 250

Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.

In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.

Deze praktische workshop heeft als doel om te leren hoe je jouw communicatie toegankelijk kan maken voor zoveel mogelijk mensen. Daarbij gaan we nadrukkelijk niet op specifieke doelgroepcommunicatie. Hamza Ouamari, docent van de workshop: “Wij moeten af van concepten zoals etnomarketing en de omslag maken naar inclusieve communicatie. Ik geloof niet in het benaderen van de doelgroep vanuit bijvoorbeeld enkel een etnische invalshoek. Alsof iemands etniciteit het enige is wat consumptiegedrag stuurt.”

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Inclusie en de rol van de marketingcommunicatieprofessional: waar heb je invloed op, en waar niet?
  • Unconscious bias: hoe onbewuste vooroordelen impact hebben op je werk
  • 6 principes van inclusieve communicatie
  • Succesvolle en minder succesvolle voorbeelden van inclusieve communicatie
  • Discussie: kansen en bedreigingen voor een inclusieve cultuursector
  • Aan de slag met praktijkcases

Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.

Data

Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. De workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten:

  • dinsdag 26 oktober 2021 (9:30 – 13:00 uur)
  • donderdag 28 oktober 2021 (9:30 – 13:00 uur)

Mocht richting aanvang van de training blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, dan wordt dat t.z.t. besproken met de docent en deelnemers. In het geval van een fysieke setting vindt de workshop plaats gedurende een hele dag: op dinsdag 26 oktober  (10:00 – 16:30) in Rotterdam of Utrecht.

Prijzen

  • €250 voor leden
  • €320 voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Deze workshop is volgeboekt. Meld je hier aan voor de wachtlijst, we brengen je op de hoogte als er een plekje vrijkomt en wanneer we een nieuwe editie organiseren.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.

Docent

Hamza OuamariHamza Ouamari is inclusive strateeg bij Untitled Workers Club en docent bij Thomas More-hogeschool in Mechelen (richting International Communication & Media en Media & Entertainment Business). Bij Untitled workers club werkt hij samen met merken die bereid zijn om een inclusieve mentaliteit aan te nemen en deze om te zetten in strategieën, acties en vooral resultaten.