De merkidentiteit van de Beursschouwburg - Cultuurmarketing

De merkidentiteit van de Beursschouwburg

Keukengeheim
26 november 2021 (15:00 - 18:00)

Hoe zorg je voor een herkenbare merkidentiteit, waarmee je enerzijds positie inneemt en anderzijds een zo breed mogelijk publiek aanspreekt?

Startdatum: 26 november 2021 (15:00 - 18:00)
Locatie: Beursschouwburg (Auguste Ortsstraat 20, Brussel)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 27,50

De Beursschouwburg in hartje Brussel is een multidisciplinair kunstencentrum waar publiek samenkomt voor performance, screenings, muziek, exposities, debat, lezingen en feesten. Jong talent, kruisbestuiving en experiment staan daarbij centraal.

Het podium wil met deze veelzijdige programmering zoveel mogelijk inwoners van de diverse stad Brussel bereiken. De uitdaging daarbij is om een consistente en herkenbare merkidentiteit te creëren binnen de communicatie-uitingen, die duidelijk weergeeft waar de organisatie voor staat.

In dit Keukengeheim vertelt Hanne Delodder (digital & creative director bij Beursschouwburg) hoe zij het (drietalige) communicatiebeleid vormgeeft, waarin een grote focus ligt op de storytelling, visuele herkenbaarheid en community-building. Daarbij wordt altijd vertrokken vanuit de inhoud.

Deze strategie wordt toegelicht aan de hand van het recente jaarthema Are we there yet?, waarbij het publiek wordt gestimuleerd na te denken over uithoudingsvermogen, veerkracht, (zelf)zorg en duurzaamheid in een tijdperk waarin dekoloniale en feministische strijd, ecologie en bewegingen voor sociale gelijkheid centraal staan.

Kortom: je krijgt een inkijkje in de Beursschouwburg, waarbij successen worden gevierd en een eerlijk beeld wordt geschetst over wat er nog anders kan.

Aanmelden

Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn informeel en vinden plaats in kleine kring. Om een zo open mogelijke sfeer te creëren zijn er maximaal 20 plekken beschikbaar. Toegang tot de Cultuurmarketing Keukengeheimen is een voordeel van het Cultuurmarketing lidmaatschap.

Het deelnametarief is €27,50 exclusief BTW, inclusief korte rondleiding en consumpties.

Let op: deze bijeenkomst wordt verplaatst naar een later moment. Er wordt momenteel gezocht naar een nieuwe datum.

meld je aan

Dit Keukengeheim vindt plaats in Brussel. Voor deelname aan dit Keukengeheim is een CovidSafeTicket verplicht (voor deelnemers uit Nederland voldoet een internationaal coronatoegangsbewijs) en vragen wij je een mondmasker mee te nemen voor tijdens de rondleiding. Daarnaast is er de mogelijkheid om 1.5 meter afstand te bewaren indien je dit prettig vindt.

Doelgroep

Dit Keukengeheim is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals in de Vlaamse en Nederlandse cultuursector.

Spreker

Portret Hanne DelodderHanne Delodder woont en werkt in Brussel. Ze is bij de Beursschouwburg verantwoordelijk voor de creatieve & digitale strategie en vormt het creative-com-team met Laura Smolders, Stien De Vrieze, Lyse Ishimwe, Eleni Nasiou, Alexander Marinus, Joel Galvez, Nana Esi, Sophie Keij, Atelier Brenda & Amélie Bakker.

 

Fotocredit header: Lyse Ishimwe