Keukengeheim

Effenaar toont kracht van contentmarketing

Tijdens dit Keukengeheim ontdek je hoe het Eindhovense poppodium Effenaar met een contentgedreven marketingaanpak de maatschappelijke rol in stad en regio zichtbaar maakt.

Startdatum

Woensdag 10 december 2025

Tijden

14:00 - 17:00 uur

Locatie

Effenaar (Dommelstraat 2, Eindhoven)

Investering

Ledentarief: €74 (excl. 21% btw)
Studententarief: €24 (incl. 21% btw)

    Of je nu een podium, museum of theater bent, er gebeurt vaak meer in jouw culturele organisatie dan het publiek ziet. Maar hoe maak je die projecten zichtbaar? En hoe laat je zien dat je méér bent dan je aanbod of programmering? In een tijd waarin financiering voor cultuur steeds minder vanzelfsprekend is, is het belangrijker dan ooit om te vertellen waarom je ertoe doet. En dat vraagt om meer dan het vermarkten van je aanbod alleen.

    Deze strategie vraagt om slimme keuzes. Hoofd marketing Sandra Broeren vertelt op deze middag over toevoeging van betekenisvolle contentmarketing naast showpromotie. Ze deelt welke keuzes er gemaakt worden in rolverdeling, budget en het ontwikkelen van de juiste formats. Ook licht ze toe hoe ze de impact van deze strategie meet met een data dashboard. Zo wordt zichtbaar wat engagement oplevert en wat er beter kan.

    Onderdeel van het programma is een rondleiding door het poppodium. Daarna krijg je een exclusief kijkje in de (marketing)keuken van het poppodium, met nuttige tips en inzichten. Na afloop heb je de mogelijkheid om een concert te bezoeken in de Effenaar (Daniel Doherty, kleine zaal).

    Praktische details

    De bijeenkomst vindt plaats op 10 december 2025 bij Effenaar in Eindhoven. Het programma is als volgt:

    13:45 uur: Aanvang
    14:15 uur: Start programma inclusief rondleiding
    17:00 uur: Afsluitende borrel met mogelijkheid tot napraten
    18:00 uur: Einde

    Aanmelden

    € 74 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Cultuurmarketing leden hebben exclusieve toegang tot dit Keukengeheim.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Doelgroep

    Werk je bij een culturele organisatie en zoek je naar manieren om je sterker te verbinden met je stad of regio? Dan is dit Keukengeheim iets voor jou. Of je nu bezig bent met merkpositionering, contentstrategie of publieksverbreding: je krijgt tips en inspirerende voorbeelden om met beperkte middelen toch impact te maken.

    Spreker

    Sandra Broeren

    Sandra is Hoofd Marketing & Communicatie bij Effenaar sinds mei 2021. Vanuit de intrinsieke motivatie de wereld voor ons en volgende generaties een beetje beter, interessanter en fraaier te maken, werkt ze met veel overtuiging en plezier aan complexe marketing en communicatievraagstukken. Ze heeft ruime werkervaring in de non-profit en profit sector, waaronder bij IKEA, Museum Boijmans Van Beuningen en Steunnazelfdoding.nl.

    Lees meer