Keukengeheim

Toegankelijk theater met HNTonbeperkt

Krijg inzicht in de manier waarop Het Nationale Theater werkt aan on- en offline toegankelijkheid in het eigen theater en bij reizende voorstellingen.

Startdatum

Woensdag 22 juni 2022

Tijden

14:30 - 17:00 uur

Locatie

Het Nationale Theater (Korte Voorhout 3, Den Haag)

Investering

Ledentarief: €27,50 (excl. BTW)

    In dit Keukengeheim leer je van Martijn Westerop (marketeer diversiteit en inclusie) over de inspanningen om theater toegankelijk te maken voor onder andere blinde/slechtziende of dove/slechthorende mensen en mensen met een hoge prikkelgevoeligheid.

    Zo maak je kennis met de diverse toegankelijkheidsmiddelen die Het Nationale Theater (HNT) inzet, zoals het inrichten van een rustruimte en geluidsarme ontvangst voor prikkelgevoelige mensen en de organisatie van een meet & feel en audiodescriptie voor blinde of slechtziende personen.

    Ook in marketingcommunicatie voert HNT de nodige aanpassingen door om voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te zijn: Westerop licht tijdens de sessie enkele voorbeelden toe rondom digitale toegankelijkheid, inclusief schrijven en een toegankelijke huisstijl en vormgeving. 

    Bij dit Cultuurmarketing Keukengeheim krijg je een rondleiding in het theater en een inkijkje in de (marketing)keuken van Het Nationale Theater. Met nuttige tips en inzichten, maar ook over wat er nog beter kan. 

    Aanmelden

    Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn informele bijeenkomsten waarin vakgenoten in kleine setting inzicht geven in (een onderdeel van) hun marketingcommunicatiestrategie.

    Er zijn maximaal 20 plekken beschikbaar, waarbij er 1 plek beschikbaar is per organisatie. De wordt sessie niet opgenomen zodat er in alle openheid kan worden gesproken.

    Toegang tot de Cultuurmarketing Keukengeheimen is een voordeel van het Cultuurmarketing lidmaatschap.

    Het deelnametarief is €27,50 exclusief BTW, inclusief een korte rondleiding en consumpties.

    meld je aan

    Doelgroep

    Dit Keukengeheim is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals in de Nederlandse en Vlaamse cultuursector die graag meer willen leren over toegankelijkheid en inclusie.

    Spreker

    Martijn Westerop is marketeer diversiteit en inclusie bij Het Nationale Theater. Het theater kent hij door en door: hij werkt er sinds 2005 op de marketingafdeling.

     

    preview screenshot video
    Meer over HNTonbeperkt Bekijk video

    Fotocredits: Het Nationale Theater